تحقیقات برای بررسی اتهام جاسوسی فرمانده ارتش عراق آغاز شد

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 65465
محمود خلف الفلاحی

وزیر دفاع عراق در پی پخش فایلی صوتی که حاوی تماس تلفنی بین فرمانده عملیات الانبار و یکی از مزدوران سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) بود، دستور تشکیل کمیته‌ای تحقیقاتی را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، پس از پخش فایلی صوتی از سوی شبکه اطلاع‌رسانی مقاومت که حاوی تماس تلفنی بین محمود الفلاحی، فرمانده عملیات الانبار و یکی از مزدوران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود، وزیر دفاع عراق دستور تشکیل کمیته‌ای تحقیقاتی در این زمینه را صادر کرد.

وزارت دفاع عراق روز جمعه اعلام کرد، نجاح الشمری، وزیر دفاع پس از پخش فایلی صوتی منسوب به فرمانده عملیات الانبار مبنای آن جاسوسی برای سیا بود، این دستور را صادر کرد.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است، دستور تشکیل کمیته تحقیقاتی برای روشن شدن واقعیت و بررسی اطلاعات منتشر شده در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به حشد شعبی در جهت خدمت به منافع ملی و شفاف سازی و روشن ساختن واقعیت جهت حفظ امنیت کشور صادر شده است.

روز جمعه در رسانه‌های وابسته به حشد شعبی فایلی صوتی منتشر شد که ادعا می‌کند تماس تلفنی بین سرلشگر محمود خلف الفلاحی و فردی دیگر که گفته شده  مزدور سیا و عراقی الاصل بوده، انجام گرفته است.

در این فایل صوتی، عنصر سیا از فرمانده عملیات الانبار می‌خواهد جزئیاتی از مواضع ارتش عراق، نیروهای عراقی و حشد شعبی را در اختیار او بگذارد.

طبق فایل صوتی پخش شده، این عنصر سیا مشخصاً اسم مواضع گردان‌های حزب الله عراق در شهر مرزی القائم و مواضع این گروه در منطقه عملیات آن را می‌آورد.

این مزدور از الفلاحی تشکر کرده و می‌گوید، تمام جزئیات درست بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟