تجهیزات نظامی آمریکایی در اختیار داعش قرار گرفته است

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 14622

افراد وابسته به گروه داعش در افغانستان با انتشار تصاویری ادعا کردند که پس از درگیری اخیر در ننگرهار در شرق کشور موفق شدند، به تجهیزات نظامی حساس و کارت‌های شناسایی نظامیان آمریکایی دست یابند.

کارشناسان معتقدند که شاید این اقدام نمایشی داعش به این دلیل انجام شده است که از این پس آنها از سلاحهای آمریکایی استفاده خواهند کرد.

در این تصویر سلاح، تجهیزات و دستگاههای ارتباطی مختلفی دیده می‌شود و همچنین تصویر فردی است که کارت شناسایی متعلق به «رایان جی لارسون» نظامی آمریکایی را نشان می‌دهد.

هنریتا لوین سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته که تاریخ این تصاویر مشخص نیست و از طرفی هم هیچ گزارشی در مورد دستگیری نظامی آمریکایی وجود ندارد.

لوین افزود: این گزارش دروغ است و لارسون در حال انجام وظیفه در واحد خود می‌باشد. در حال بررسی این مسئله هستیم که کارت شناسایی او چطور دست این افراد افتاده است.

این در حالی است که  باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به تازگی گفته است که به خاطر سرکوب گروه تروریستی داعش در افغانستان تعداد زیادی از سربازان این کشور را در خاک افغانستان نگه می‌دارد.

پیش از این «ظاهر قدیر» نماینده پارلمان افغانستان مشاور امنیت ملی و دولت افغانستان را به حمایت از داعش در این کشور متهم کرده بود.

داعش در ولسوالی‌های اچین، کوت، نازیان و دیگر مناطق ننگرهار به صورت بسیار فعال حضور دارد و اخیرا عملیات‌های نظامی از سوی نیروهای افغان و آمریکایی به منظور سرکوب این گروه نیز بیش از پیش شدت یافته‌ است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟