تجهیزات نظامیان آمریکایی هنگام کمک به نیروهای افغان بدست داعش افتاده است

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14737

سخنگوی نیروهای آمریکایی، شکست در برابر داعش را رد می کند و می گوید تجهیزات و وسایل نظامیان آمریکایی، هنگام کمک به نیروهای افغان و در حین حملات داعش در منطقه رها شده است.

به گفته این مقام ارشد نظامی آمریکا، موضع سربازان آمریکایی هنگام کمک به نیروهای افغان در جنگ علیه جنگجویان داعش در ننگرهار، تحت حمله و آتش‌باری قرار گرفت و این نیروها، مجبور شدند که تجهیزات‌شان را رها کرده و ساحه را ترک کنند.

اخیرا گروه تروریستی داعش با نشر تصاویری، از سلاح‌های سبک و سنگین، مهمات و کارت‌های شناسایی سربازان آمریکایی، ادعا کردند که آن‌ها را از این نیروها گرفته‌اند.

جنرال کلیولند، سخنگوی نیروهای آمریکایی با صدور یک اعلامیه، تایید کرده که این امکانات نظامی در جریان یک جنگ در ماه جولای در ولایت ننگرهار از دست رفته که علاوه بر آن حداقل ۵ سرباز ویژه آمریکایی نیز زخمی شده‌اند.

اما این مقام آمریکایی شکست نیروهای آمریکایی را از موضع جنگی‌شان رد کرده و گفته است که این نیروها موضع‌شان را در یک جای امن‌تر تغییر داده‌اند.

گفته شده است که جراحت این سربازان سطحی بوده که دوتن آنها هم‌اکنون دوباره به ماموریت‌شان برگشته و سه تن دیگرشان نیز منتظر هستند تا به صورت کامل جراحت‌شان بهبود یابد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟