تجمع نیروهای طالبان در اطراف غزنی

  • انتشار: ۲۰ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 10618

طالبان در اطراف ولایت غزنی جمع شده اند و احتمال دارد برنامه حمله بر شهر غزنی را طرح و اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، جامع جامع، وکیل شورای ولایتی ولایت غزنی به روزنامه اطلاعات روز دقایقی قبل گفت که صبح امروز از ساعت ۷ الی ۸ در منطقه «گنج» (از سمت خوگیانی) در شهر غزنی، درگیری صورت گرفته که در این درگیری طالبان شکست خورده است. وی هم‌چنان می‌گوید که از ساعت یک تا دو شب در سپنده غزنی نیز بین نیروهای امنیتی ولایت غزنی و طالبان درگیری صورت گرفته است. وی از تلفات این دو جنگ چیزی نمی‌گوید.

آقای جامع می‌گوید اطلاعاتی در دست بود که طالبان دور و بر غزنی جمع می‌شوند و چندین جلسه کرده‌اند. طالبان وردک، لوگر، ارزگان و وردج پکتیا همراه با یک تعداد طالبان پاکستانی عرب که تعداد شان به سه -چهار صد نفر می‌رسد، دور و بر غزنی را گرفته و  مجهز با تانگ‌هایی است که از ارزگان و پکتیا بدست آورده بودند.

جامع می‌گوید که نیروهایی که در  غزنی است کافی نیست. پولیس نظم عامه نیست، پولیس سرحدی نیست و در غزنی یک لوای اردو وجود  دارد. وی می‌گوید که هیئتی از وزرات دفاع به غزنی رسیده است اما طالبان می‌خواهند مسیرهای کابل-غزنی و قندهار- غزنی را مسدود بسازند تا بتوانند در صورت حمله بالای شهر غزنی از رسیدن نیروهای کمکی به این شهر جلوگیری کنند.

وی می‌گوید که توجه حکومت مرکزی تا هنوز به حد کافی نیست.

چندی قبل محمد علی احمدی، معاون والی غزنی، طی یک تماس تلفونی به خبرنگاران گفته بود که طالبان با ایجاد گروه‌های هشتاد و صد نفری در پی سقوط مرکز این شهر و برخی از ولسوالی‌های آن می‌باشد.

غزنی یکی از ولایت‌‌های ناامن کشور است که به تاریخ ۲۳ سنبله، در یک حمله گروهی طالبان بر زندان این ولایت، بیش از ۳۵۵ زندانی توسط طالبان فراری داده شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟