تجمع مسالمت آميزخانواده هاي مهاجر در قم

  • انتشار: ۵ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 2254

به دنبال اعتراضات مهاجرين به افزايش شهريه ها در استان هاي تهران و مشهد، اداره آموزش و پرورش ناحيه يك قم،شاهد حضور مهاجريني بود كه توانايي پرداخت شهريه كودكانشان را نداشتند.

اين تجمع مسالمت آميز كه به صورت خودجوش و از طريق شبكه هاي اجتماعي نظير واتس آپ و لاين پي ريزي شده بود،ساعت ده صبح روز چهارشنبه (3 جدی) آغاز و تا ساعت دوازده به طول انجاميد.

مهاجرين در اين تجمع مسالمت اميز به عدم توانايي خانواده هاي مهاجر در پرداخت شهريه دانش آموزان اشاره كردند و به جلوگيري مدارس از حضور دانش آموزانشان بر سر كلاس هاي درس معترض بودند. حضور و فعاليت بانوان در اين تجمع مسالمت آميز بسيار چشمگير بود.

نماينده اداره كل آموزش و پرورش استان قم از رايزني ها براي گرفتن حداكثر مساعدت براي مهاجرين با وزارت آموزش و پرورش در ميان مهاجرين سخن گفت.
وی همچنین اظهار کرد كه هيچ دانش آموز مهاجري بخاطر شهريه تاكنون از كلاس هاي درس محروم نشده است،كه اين گفته صداي اعتراض ها را بلندتر كرد و با مخالفت مردم روبرو شد.

مهاجرين در پايان اعلام كردند در صورت عدم رسيدگي به تقاضايشان تجمع مسالمت آميزگسترده تري را در مقابل اداره كل آموزش و پرورش اين استان برگزار ميكنند.

درحاشیه این تجمع ده تن از حاضرين مرد از ميان جمعيت بيرون كشيده شده و در اتاقي در اين اداره محبوس شدند،كه با اعتراض شديد بانوان مهاجر ناچارا آزاد شدند.

تمجع مهاجرین در قم

تمجع مسالمت آمیز مهاجرین افغانی در قم

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟