تجمع بلخی ها در حمایت از نیروهای امنیتی + تصاویر

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 8717

خبرگزاری اطلس ـ پس از افزایش ناامنی‌ها در ولایت‌های شمالی، هزاران شهروند ولایت «بلخ» با برگزاری مراسمی حمایت خود را از نیروهای امنیتی اعلام کردند.

در این مراسم، هزاران ساکن ولایت بلخ، نهادهای فعال جامعه مدنی، علما، روشنفکران، اساتید مدارس و دانشگاه‌ها، زنان، جوانان و نوجوانان شرکت کرده بودند.

سخنرانان این مراسم با اشاره به ناامنی‌های اخیر در شمال و واکنش «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری در برابر آن، اقدام دوستم را خردمندانه عنوان کردند.

آنها با بیان اینکه دوستم با حضور در صف مقدم نبرد با طالبان به نیروهای امنیتی روحیه‌ می‌دهد، گفت: اکنون که تمام افغانستان با مشکلات امنیتی روبروست، ضروری است تا تمام مقامات افغانستانی با پوشیدن لباس رزم با نیروهای امنیتی همکاری داشته باشند.

13940603000811_PhotoL

در ادامه این مراسم، شرکت کنندگان از موضع اخیر ارگ ریاست جمهوری در برابر پاکستان، طالبان و داعش اعلام حمایت کرده و تصریح کردند که آنها با دولت در این راستا همدل و هم صدا خواهند بود.

چندی پیش «عطامحمد نور» والی ولایت بلخ نیز با پوشیدن لباس نظامی برخی مناطق این ولایت را از وجود شبه نظامیان پاکسازی کرده بود.

از اوایل سال جاری، ناامنی در مناطق شمالی افزایش یافته و ارگ ریاست جمهوری آن را کار شبه‌نظامیانی می‌داند که از آن سوی مرزهای افغانستان علیه دولت کابل اعلام جنگ می‌کنند.

چندی پیش «اشرف‌غنی» با حضور در نشست خبری موضع کابل در برابر پاکستان، طالبان و مذاکرات صلح را مشخص کرد و گفت: از این به بعد هر شبه‌نظامی یا گروهی از طالبان که خواستار مصالحه باشند باید با دولت کابل گفت‌وگو کنند.

13940603000804_PhotoL

13940603000809_PhotoL

 

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. (۱۴ ثور ۱۳۹۵)

    I never thought I would find such an everyday topic so engnarlliht!

نظر شما چیست؟