تجزیه یمن، شرط توقف حملات عربستان

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 4944

محمد بن سلمان وزیر دفاع و ولیعهد دوم عربستان در اولین موضع گیری خود پس از کسب مقام ولی عهدی پادشاه عربستان گفت : عربستان آماده اعلام آتش بس و توقف حمله به یمن است به شرط اینکه استان حضر الموت در اختیار عربستان قرار بگیرد .

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از منابع خبری، وی با اشاره به اینکه ما تمامی زیرساخت ها و تاسیسات یمن را مورد هدف قرارداده ایم و مرحله اول حملات ما به پایان رسیده است از نیاز عربستان به دسترسی به دریای عرب به عنوان یکی از اهداف اصلی حمله نام برد و گفت : تجزیه یمن با الحاق استان حضرالموت به عربستان و اتصال عربستان به دریای عرب از طریق بندر المکلا شرط اصلی برای آغاز آتش بس و هرگونه مذاکره است .

گفته می شود عربستان از مدتها قبل به دنبال پیاده کردن این سیاست در کشور یمن بوده و طراحی کشیدن خط لوله نفتی از طریق خاک یمن و استان حضرالموت و رساندن نفت خام از طریق بندر المکلا به آبهای آزاد و اقیانوس هند ، از توافقات قبلی ریاض با دولت منصور هادی بوده است .

اکنون که عربستان نتوانسته بر اراده ملت یمن پیروز گردد و انصار الله را نابود سازد ، درصدد تامین نیازهای خود برآمده و دنبال گرفتن امتیاز از ملت یمن است تا پس از آن بر سر میز مذاکره حاضر شود .

جنگی که با هدف مقدس دفاع از حرمین شریفین شروع شد و از کشورهای اسلامی دعوت گردید تا در دفاع از کیان اسلامی همکاری کنند ولی به یک جنگ ژئوپلوتیکی و کشور گشایی نابخردانه تبدیل شده است .

این اظهارات نشان می دهد آل سعود با فریب سران کشورهای عربی خصوصا عبدالفتاح السیسی و پادشاه امارات متحده عربی از ظرفیت آنها برای تامین منافع سرزمینی خود استفاده کرده است . تجزیه یمن طبق اظهارات محمد بن سلمان ، امنیت ملی عمان را مخدوش و تنگنای راهبردی برای این کشور ایجاد خواهد کرد .

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟