الودگی هوای کابل رییس اداره حفاظت از محیط زیست را به آلمان فراری داد!

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 52596

سخنگوی اداره حفاظت از محیط زیست خبر داد، «شاه زمان میوندی» رییس این اداره برای مبتلا نشدن به بیماری های تنفسی ناشی از الودگی هوای کابل به آلمان سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس، در حالی که اخیرا یک هواشناسی آمریکایی (Air Visual) کابل را آلوده ترین شهر جهان اعلام کرده، «عبدالهادی ژمن» سخنگوی اداره حفاظت از محیط زیست افغانستان نیز با خبر دادن از 90 برابر شدن الودگی هوا از حد مجاز آن، به شهروندان کابل هشدار می دهد.

به بیان وی حد مجاز غلظت هوا 150 مایکرومتر در هر متر مکعب است اما این غلظت در ولایت کابل، در یک متر مکعب هوا، ۱۰۰۰ ذرات معلق به اندازه pm 10  و ۱۵۰۰ ذرات معلق به اندازه pm 5  وجود دارد.

ژمن به شهروندان کابل هشدار میدهد تا حد ممکن از خانه هایشان بیرون نروند و در صورت خروج «بالون اکسیژن» با خود همراه داشته و در مواقع ضرور از ان استفاده کنند.

سخنگوی اداره حافاظت از محیط زیست بیان داشت که رییس این اداره برای این که دچار بیماری های سرطانی و تنفسی نشود به آلمان سفر کرده است.

گفتنی است، افزایش فعالیت معادن زغال سنگ (که اکثرا بدون مجوز مشغول به کار اند)، استفاده از زغال سنگ، چوب و پلاستیک برای سوخت از عوامل موثر در الودگی هوا به شمار میرود.


نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟