تایوان: درصورت وقوع جنگ، چین را با موشک مافوق صوت میزنیم

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131217

مقامات تایوانی به چین هشدار می‌دهند که قبل از حمله به این کشور جزیره‌ای دو باره فکر کند و ادعا می‌کنند که تایوان توانایی موشکی برای حمله به پکن را دارد.

«یو سی کان» رئیس مجلس قانونگذاری تایوان اخیراً در مصاحبه‌ای با رسانه‌های تایوانی گفت که در صورت حمله چین، کشورش از استفاده از موشک‌های کروز مافوق صوت “یون فنگ” خودداری نخواهد کرد.

به گزارش لیبرتی تایمز نت، این مقام گفت: موشک‌های یونگ فن می‌توانند پکن را هدف بگیرند و تایوان توانایی حمله به پکن را دارد.

پایگاه «د وار زون» (The War Zone) در مطلبی نوشت: وزارت دفاع تایوان در سال‌های اخیر بودجه بیشتری را برای تقویت قابلیت‌های موشک‌های یونگ فنگ برای حمله به عمق بیشتر در چین اختصاص داده است. گزارش شده است که نوع جدیدتر آن برد گسترده ۱۲۰۰ مایلی دارد، به این معنی که در تئوری می‌تواند با موفقیت به پکن، که تقریباً ۱۱۵۰ مایل از تایوان فاصله دارد، حمله کند.

رئیس مجلس قانونگذاری تایوان به حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد و گفت که اراده مردم برای مبارزه قوی‌تر از هر قابلیت موشکی است.

او گفت: [حزب جامعه چینی] برای حمله به تایوان باید از تنگه تایوان عبور کند که با حمله روسیه به اوکراین متفاوت است. اگر می‌خواهید فرود بیایید، در ساحل می‌جنگید. اگر فرود موفقیت‌آمیز باشد، همه در تایوان باید به اندازه اوکراین مصمم باشند که بمیرند. بیرون بروید و هرگز اجازه ندهید چین تایوان را ببلعد.

تایوان و چین طی یک جنگ داخلی در سال ۱۹۴۹ از هم جدا شدند، اما چین روی این جزیره به عنوان سرزمین خود ادعا دارد و استفاده از قوه قهریه برای تصرف آن را رد نکرده است. تایوان ادعا دارد که چین در سال‌های اخیر تحریکات نظامی خود را علیه این جزیره افزایش داده و هدف آن را ترساندن برای پذیرش درخواست‌های پکن به منظور اتحاد با سرزمین اصلی کمونیست می‌داند.

قانون روابط تایوان در سال ۱۹۷۹ که روابط ایالات متحده با این جزیره را کنترل می‌کند، ایالات متحده را ملزم به دخالت نظامی در صورت حمله چین نمی‌کند، اما سیاست آمریکا را برای اطمینان یافتن از برخورداری تایوان از منابع برای دفاع از خود و جلوگیری از هرگونه تغییر وضعیت یک‌جانبه از سوی پکن تعیین می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟