تاکید پاکستان بر امضا شدن تفاهمنامه اطلاعاتی

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 6669

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی و امور خارجی نواز شریف، نخست وزیر پاکستان گفت: نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان تا پایان ماه جاری میلادی با هم دیدار خواهند کرد.

وی در مورد محل و تاریخ دقیق این دیدارها اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.

رسانه‌های پاکستانی از قول سرتاج عزیز نوشتند: پاکستان دیداری را میان نمایندگان افغانستان و طالبان در شهر «ارومچی» چین سازماندهی کرده است.

وی گفت: دیدار نمایندگان طالبان و حکومت افغانستان در اواخر ماه جاری، دومین دیداری است که از سوی پاکستان برنامه‌ریزی می‌شود.

این اظهارات در حالی مطرح شده که چندی پیش هیئتی از کشورمان به ریاست «محمد محقق»، معاون دوم ریاست اجرایی برای شرکت در نشست سالانه در اسلو، پایتخت نروژ با عنوان «میانجیگری برای صلح» به این کشور سفر کردند.

در این نشست نمایندگانی از گروه طالبان نیز حضور داشتند.

بر اساس گزارش‌ها، هیئت دولت افغانستان و نمایندگان طالبان در حاشیه این نشست با هم دیدار و مذاکره کردند.

با این حال سرتاج عزیز در اظهارات تازه خود در مورد روند صلح افغانستان گفت: در ۳ ماه آینده پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روند صلح به میان خواهد آمد.

وی همچنین در مورد تفاهمنامه تبادل اطلاعات جاسوسی میان اداره امنیت ملی افغانستان و سازمان اطلاعات پاکستان (ای اس ای) تأکید کرد: این پیمان امضا شده به تأمین امنیت منطقه کمک خواهد کرد.

سرتاج عزیز امضای این تفاهمنامه را برای افغانستان و پاکستان مفید خواند.

مشاور امنیت ملی پاکستان در حالی از امضای تفاهمنامه میان ۲ کشور سخن می‌گوید که مقامات حکومتی امضای این تفاهمنامه را رد کرده‌اند.

محمد اشرف غنی پیشتر گفته بود هیچ سندی در راستای تبادل اطلاعات جاسوسی میان کابل و اسلام آباد امضا نشده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟