تاکید «موگرینی» بر حفظ دستاوردهای افغانستان در روند صلح

  • انتشار: ۶ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 55017

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (6 حمل) پس از ورود به کابل با عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی دیدار کرد.

آقای عبدالله و خانم موگرینی در حضور رسانه‌ها بر حفظ دستاوردهای 18 سال گذشته افغانستان در روند صلح تاکید کردند.
رییس اجرایی حکومت گفت که صلح مساله مهم است و مردم افغانستان امید دارند، اتحادیه اروپا در این روند با افغانستان همکاری کند.
او تاکید کرد که تامین صلح به معنای عقب گرد افغانستان نه بلکه برای سلامت کشور و نتیجه قربانی‌های مردم افغانستان در آن حفظ خواهد شد.
فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اروپا نیز گفت که این اتحادیه به همکاری مشترک در روند صلح افغانستان متعهد است و این روند را متعلق به مردم و دولت افغانستان می‌داند.
خانم موگرینی با اشاره به ارزش‌های حقوق بشری به ویژه حقوق زنان و کودکان در قانون اساسی افغانستان گفت که ارزش‌های قانون اساسی افغانستان باید در روند صلح مد نظر گرفته شود و طرف‌های صلح به حفظ این ارزش‌ها متعهد هستند.
او همچنین تلاش‌ها در روند صلح را فرصت خوبی برای تامین امنیت در افغانستان خواند و ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها منجر به ختم چالش‌های جنگ در افغانستان شود.
گفتنی است که خانم موگرینی صبح امروز پس از سفر به پاکستان، وارد کابل شد و قرار است با رییس جمهور غنی نیز دیدار و گفتگو کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟