تاکید رییس ستاد ارتش امریکا بر حضور نظامی، تا پایان جنگ در افغانستان

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 60789

«جوزف دنفورد»، رییس ستاد ارتش امریکا می گوید تا پایان جنگ و درگیری‌ها در افغانستان، نیروهای امریکایی در این کشور باقی می ماند.

به نقل از صدای امریکا؛ این اظهارات ظاهرا اشاره به حضور درازمدت نظامی امریکا در افغانستان دارد؛ موضوعی که در ابراز نظرهای مقامات امریکایی حداقل در ماه‌های اخیر تازگی دارد.

دنفورد روز چهارشنبه در یک نشست کانگرس گفت: فکر می‌کنم تا زمانی که شور‌ش‌گری در افغانستان ادامه داشته باشد، ما به حفظ نیروهای ضد تروریزم در آنجا نیاز داریم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که امریکا ظرف ماه‌های اخیر درگیر مذاکرات طولانی و پشت درهای بسته با نمایندگان گروه طالبان بر سر احتمال پایان دادن جنگ در این کشور بوده است.

به گفته منابع طالبان و مقامات امریکایی، طرح خروج نیروهای خارجی از افغانستان و نیز تضمین اینکه افغانستان بار دیگر به پایگاهی برای تروریزم بین‌المللی تبدیل نخواهد شد، از مسایل مورد بحث در این گفتگوها بوده است.

گفتنی است زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نیز گفته بود که امریکا در صورتی که مطمئن شود تهدید امنیتی از افغانستان متوجه جهان نیست، به ادامه حضور نظامی در این کشور نیاز نخواهد داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟