تاکید روسای مجلس ایران و افغانستان بر گسترش مناسبات دوستانه

  • انتشار: ۱۳ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 87196

میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان در تماس تلفنی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران درباره مناسبات دو کشور همسایه و تحولات منطقه ای به گفتگو پرداخت.

قالیباف در این گفتگو با تاکید بر ظرفیت‌ پارلمان‌های دو کشور گفت: تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه ایران و افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و امیدواریم سطح تعاملات بین دو کشور افزایش یابد و شاهد گسترش روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه توسعه ارتباطات پارلمانی باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه همچنین بر تقویت امنیت مرزهای دو کشور تاکید کرد و افزود: با همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان می توان برای مبارزه با تهدیدات از جمله تروریسم، مواد مخدر و دخالت کشورهای ثالث در بی‌ثبات سازی منطقه اقدامات مهمی به عمل آورد.

قالیباف همچنین حمله اخیر تروریستی در این کشور را که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان افغانستان شد،  به مجلس، دولت و مردم افغانستان تسلیت گفت.

میر رحمان رحمانی نیز در این گفتگو با تبریک انتخاب قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان افغانستان برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فی‌مابین درعرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه پارلمانی تاکید کرد.

رئیس مجلس با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور گفت: مجلس نمایندگان افغانستان از تداوم و گسترش مناسبات دوستانه خود با مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟