تاکید رئیس جمهور بر برابری قوای سه گانه در بودجه

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: اقتصادتیتر 1
  • شناسه مطلب: 12517

امروز دومین نشست اعضای شورای ملی با رئیس جمهور و رئیس اجرائیه و شماری از اعضای کابینه در ارگ ریاست جمهوری برگزار گردید که در آن روی هماهنگی میان سه قوه تأکید صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری اطلس، محمداشرف غنی گفت به حیث رئیس سه قوه خود را مکلف می‌داند که به قوه‌های مقننه، اجرائیه و قضائیه به یک چشم ببیند.

او گفت که تمام وزرا برنامه‌های شان را بر اساس تصویب بودجه ملی ترتیب کرده اند و مجبور می‌باشند آن مواردی را که در بودجه وجود دارند، عملی کنند.

رئیس جمهور کشورمان بر مصرف منظم و بجای بودجه تأکید کرد و گفت: «پول پیداکردن یک چیز است، پول مصرف کردن یک چیز دیگر، خبر خوب این است که وزیر مالیه برای تان می‌گوید که پول پیدا کرده است، اما خبر بد این است که سال گذشته فقط 55 فیصد بودجه مصرف شده است.»

سال مالی افغانستان از ماه جدی آغاز می‌گردد و شورای ملی مکلف است که پیش از رفتن به رخصتی زمستانی بودجۀ ملی را رد یا تأیید کند.

رئیس جمهور تأکید کرد که مجلس نماینده‌گان بودجه را پیش از رخصتی‌های زمستانی تأیید کرد و امسال به اقدامات اساسی نیاز است که بودجه مصرف شود.

آقای غنی خطاب به اعضای شورای ملی گفت که تمام پیشنهادات شان شنیده شده و در حد امکانات به چوکات برنامه‌های عملی جا داده شده است

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟