تاسیس اولین کلینیک تخصصی و تشخیصیه مرغداری در ولایت هرات

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 27453

اولین کلینیک و لابراتوار تشخیصیه مرغداری از سوی برنامه رشد زراعت و انکشاف دهات (کارد-اف) برای تقویت هر چه بیشتر زنجیره ارزشی مرغداری در ولایت هرات تاسیس گردید.

این کلینیک با داشتن بخش های؛ چون: لابراتوار تشخیصیه، دواخانه مجهز، داکتر وترنران متخصص و ورزیده قادر به کنترول، مدیریت و تداوی مرغ های که در فارم های مرغ گوشتی و تخمی نگهداری و پرورش داده میشوند، می باشد.

عبدالرازق مالک یکی از فارم های مرغ پروری با ظرفیت نگهداری 5000 قطعه مرغ گفت: “قبل از تاسیس این کلینیک همیشه از تلفات زیاد مرغ، مصارف بالا ادویه و آنتی بیوتیک و تشخیص نادرست مریضی مرغ ها نا راحت بودم و خساره های زیادی از این ناحیه برایم وارد می شد، اما اکنون که فارم مرغداری ام تحت پوشش خدمات کلینیک مرغداری آمده در قسمت تشخیص، تداوی و واکسین نگرانی هایم بکلی رفع گردیده است.”

عبدالرازق افزود: وی در یک دوره 45 روزه نگهداری و پرورش مرغ های گشتی از فارم خویش مبلغ 500,000 افغانی مفاد خالص بدست آورده و چوچه مرغ ها نیز فیصدی تلفات ناچیزی داشته است.

با شروع فعالیت های این کلینیک نگرانی فارم داران برنامه کارد-اف و سایر فارم داران مرغ پروری در ولایت هرات رفع گردیده و از بابت تشخیص به موقع و تداوی درست مرغ های خود تشویش ندارند.

قابل ذکر است که اکثر فارم داران ولایت هرات از کارکرد خوب و ارائه خدمات وترنری به موقع این کلینیک نهایت خرسند بوده و داشتن چنین کلینیک مجهز مرغداری را در سطح ولایت هرات یک دست آورد می پندارند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟