تاجیکستان و روسیه دست داشتن در حمله هوایی به خاک افغانستان را رد کردند

  • انتشار: ۵ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46649

روسیه و تاجیکستان حمله هوایی به خاک افغانستان را رد کرده است. روسیه گفته که هواپیماهای این کشور در هیچ عملیاتی در نزدیکی مرز افغانستان شرکت نکرده و تاجیکستان نیز خبر حمله هوایی به خاک افغانستان را نادرست خوانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که این کشور در حمله هوایی در شمال افغانستان دست نداشته و نیروی هوایی این کشور هیچ عملیاتی را در نزدیکی مرز افغانستان و تاجیکستان صورت نداده است.

یک مقام وزارت دفاع تاجیکستان نیز خبر حملات هوایی از سوی تاجیکستان به خاک افغانستان را غیر واقعی اعلام کرد.

یک منبع در وزارت دفاع تاجیکستان خبر حملات هوایی از سوی تاجیکستان به خاک افغانستان را غیر واقعی عنوان کرده است. وی گفته است، ما حق حملات هوایی به قلمرو کشور خارجی را نداریم حتی اگر چنین نیازی وجود داشته باشد، ابتدا باید جلسه ستاد سازمان پیمان امنیت جمعی تشکیل و این موضوع بررسی شود و فقط پس از مشاوره‌های طولانی مدت بین نهادهای نظامی امکان اتخاذ چنین تصمیمی امکان پذیر خواهد بود.

پیشتر دو مقام افغانستان گفته بودند که یک هواپیمای روس یا تاجیک منطقه‌ای را در مرز میان تاجیکستان و افغانستان بمباران کرده است. این منطقه شاهد تبادل آتش میان نیروهای مرزی تاجیکستان و افغانستان بوده است.

جواد هجری سخنگوی والی تخار صبح امروز اعلام کرده بود روز یکشنبه بین قاچاقچیان و نیروهای مرزی تاجیکستان درگیری رخ داد که در نتیجه 2 مرزبان تاجیک کشته شدند.

وی ادامه داد: در پی این درگیری که به مدت 4 ساعت ادامه یافت نیروهای مرزی تاجیکستان بخش‌هایی از ولسوالی«درقد را آماج موشک‌ قرار دادند.

هجری افزود: بامداد امروز جنگنده‌های روسی یا تاجیک یک منطقه تحت کنترل طالبان در درقد را بمباران کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟