تاثیر خشکسالی بر زندگی 2 میلیون نفر در افغانستان

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 40052

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده است که خشکسالی بر زندگی یک میلیون نفر در افغانستان اثر گذاشته است که در ماه آینده دو میلیون نفر از آسیب های خشکسالی تاثیر می پذیرد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده نباریدن باران در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ در افغانستان، منجر به فقدان امنیت غذایی و کمبود آب آشامیدنی سالم و افزایش سوء تغذیه در میان کودکان شده است.

به گزارش این نهاد خشکسالی بر شرایط ۲۲ ولایت افغانستان اثر گذاشته و اکنون آثار آن بر زندگی یک میلیون نفر از مردم این کشور محسوس است و درماه آینده بیشتر از دو میلیون نفر در معرض آسیب‌های ناشی از خشکسالی قرار خواهند گرفت.

براساس اعلام یونیسف، ولایت‌های بادغیس، بامیان، دایکندی، غور، هلمند، قندهار، جوزجان، ننگرهار، نیمروز، نورستان، تخار و ارزگان از ولایت‌هایی است که از خشکسالی به شدت آسیب دیده‌اند.

کمبود ذخایر برفی در زمستان گذشته از سال ۲۰۰۲ میلادی تا کنون در افغانستان پیشینه نداشته و به همین دلیل سازمان ملل متحد برای کمک انسانی به دولت افغانستان به هدف پیشگیری از بحران اعلام آمادگی کرده است.

صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف روز گذشته (دوشنبه) مبلغی معادل ۱۰ میلیون دالر را برای کمک به کودکان و خانواده‌های افغان ساکن در ولسوالی‌های دچار بی‌آبی و قحطی اختصاص داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟