تاثیر خشونت و داشتن سلاح برای کودکان

  • انتشار: ۶ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 31193

کودکانی که در آمریکا صحنه های خشونت با اسلحه را از تلویزیون تماشا می کنند و یا اینکه با سلاح والدین خود بازی می کند، بیشتر از سایر کودکان احتمال دارد دست به اسلحه ببرند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن تایمز؛ کودکانی که در آمریکا صحنه های خشونت با اسلحه را از تلویزیون تماشا می کنند بیشتر از سایر کودکان احتمال دارد دست به اسلحه ببرند و هم نوع خود را هدف قرار دهند.

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو به گروهی از کودکان تصویری را نشان دادند که خشونت با اسحله را به تصویر کشیده بود. گروه دوم تصایری را تماشا کردند که خشونت با سلاح در آن وجود نداشت. آنان سپس کودکان را در اتاقی قرار دادند که یک قبضه سلاح واقعی اما غیرفعال در کابینت اتاق قرار داده شده بود.

این بررسی نشان داد کودکانی که صحنه های خشونت را تماشا کرده بودند سلاح را برای مدت زمان طولانی تر در دست گرفتند و بارها و بارها ماشه را چکاندند اما کودکانی که خشونت با سلاح را ندیده بودند نه به سلاح علاقه ای نشان دادند و نه به چکاندن ماشه.

نتایج این بررسی در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد.

مردم آمریکا بیش از هر کشور دیگری در دنیا سلاح در اختیار دارند و شمار افرادی که هر ساله در آمریکا به علت خشونت با سلاح جان خود را از دست می دهند از هر کشور دیگری در دنیا بیشتر است. دست کم 7 کودک و بزرگسال هر روز جان خود را به علت شلیک گلوله از دست می دهند و خشونت همه رسانه ها را فراگرفته است.

دکتر دیمیتری کریستاکیس و دکتر فردریک ریورا نوشتند: آخرین باری که بازنگری کلی در فیلم ها اتفاق افتاد، صد در صد فیلم های گروه جی دارای خشونت با سلاح بودند.

این ارزیابی که در سال 2000 انجام شد با وضعیتی که هم اکنون در آن قرار داریم کاملا متفاوت است چرا که انعکاس خشونت در رسانه ها بسیار بیشتر شده، بازی های رایانه ای هم خشونت را ترویج می کنند و پایگاه های اجتماعی نیز در ترویج خشونت نقش دارند.

محققان همچنین تاکید می کنند که 60 درصد از خانواده هایی که سلاح در اختیار دارند آن را در حالت ایمن قرار نمی دهند.

بیشتر شلیک های اتفاقی و غیرعمدی گلوله در خانه ها و هنگامی اتفاق می افتد که کودکان با اسحله پر بازی می کنند. احتمال مرگ کودکان در آمریکا به علت شلیک اتفاقی و غیرعمدی گلوله ده برابر بیشتر از دیگر کشورهای توسعه یافته است.

به گفته محققان، تغییر قانون نگهداری سلاح یا کاهش خشونت در آمریکا کاری نشدنی است اما می توان با افزایش آگاهی و آموزش استفاده درست از سلاح، از مرگ های تصادفی جلوگیری کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟