تاثیرات ماه بر انسان چیست؟

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 78431

آیا تا به حال به تاثیرات ماه بر انسان فکر کرده اید؟ اصلا آیا ماه ممکن است روی انسان تاثیر بگذارد یا خیر؟ اگر ماه بر انسان تاثیر دارد، اثرات آن چه خواهد بود؟ در این مقاله به همه این سوالات پاسخ می دهیم و آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ پس با ما همراه باشید.

اطلاعاتی کلی درباره ماه

خوب است که در ابتدا یکسری اطلاعات درباره کره ماه بدانیم. شاید وقتی به ماه نگاه می کنید به نظرتان خیلی کوچک بیاید ولی در واقعیت ماه سیاره قمری بسیار بزرگی است. قطر آن  ۳۵۰۰ کیلومتر است. کره ماه یکی از سیاره های بسیار نزدیک به کره زمین است که شب ها با انعکاس نور خورشید به سطح کره زمین موجب روشنایی این کره می شود.

علت اینکه چرا شب ها ماه کره زمین را تا حدودی روشن می کند این است که کره ماه در شب در راستای خورشید قرار می گیرد و می تواند با کاهش میزان تابش نور خورشید با انعکاس نور منجر به روشن شدن کره زمین شود. به طوری که روشنایی کره ماه در هگام شب نسبت به خورشید چیزی برابر با ۱ از ۳۹۸۱۱۰ می باشد.

تاثیرات ماه بر انسان

امروزه از لحاظ علمی ثابت شده است که ماه تاثیرات زیادی بر موجودات روز کره زمین و حتی پدیده های طبیعی مانند دریا دارد. حتما تا به حال درباره پدیده جزر و مد دریا که به وسیله ماه ایجاد می شود چیزهایی شنیده اید؛ انسان نیز از این قاعده مستثنا نیست و ماه تاثیرات زیادی بر انسان دارد. مقاله های علمی زیادی در این مورد نوشته شده که با اندکی جستجو می توانید آنها را مطالعه کنید. حال که با کره ماه آشنا شدیم در ادامه با انواع مختلف تاثیرات ماه بر انسان آشنا خواهیم شد و این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم.

تاثیرات ماه بر انسان

رابطه ماه و بهترین زمان برای کوتاه کردن مو

کارشناسان نجوم می گویند زمانی که ما کامل است زمان مناسبی برای کوتاه کردن مو می باشد چرا که ماه هر ۲۹ تا ۳۰ روز یک بار به روی کره زمین می چرخد که همین امر سبب تقویت مو و رشد سریع آن می شود و همچنین باعث می شود خون به خوبی در پوست سر جریان پیدا کند.

در واقع ماه کامل باعث افزایش قطر داخلی مویرگ ها می شود. به این ترتیب خون بهتر جریان می یابد و مواد مغذی لازم برای سلول ها بهتر تامین می شود.

تاثیر ماه بر یبوست

یکی از تاثیرات ماه بر انسان در هنگام دوری یا نزدیکی آن به کره زمین این است که تغذیه افراد تحت تاثیر قرار می گیرد چرا که زمانی که ماه به زمین نزدیک می شود دستگاه گوارش به خوبی کار نمی کند و غذا به خوبی هضم نمی ود در نتیجه فرد دچار یبوست می شود.

تاثیر ماه بر خلق و خو

گردش ماه بر خلق و خوی افراد تاثیرات منفی می گذارد که باعث ضعیف شدن اعصاب، ناآرامی فرد و در نهایت منجر به بالا رفتن ناهنجاری ها اجتماعی می شود. گفته می شود زمانی که ماه کامل می شود در برخی از بیمارستان های روانی مراقبت های ویژه ای برای بیماران لحاظ می کنند.

این نکته را هم باید مد نظر داشت که این باور ها پشتوانه علمی ندارند چراکه تاکنون هیچ پژوهش و تحقیق علمی آن را اثبات نکرده است.

اثر جزر و مد

هنگامی که ماه از کره زمین دور می شود اثرات جزر و مد آن کم شده و در نتیجه افراد راحت تر هستند و بدنشان سالم تر می باشد. طبق گفته کارشناسان نجوم اکثر افراد در سی ام هر ماه سالم تر هستند و در آخر ماه ناراحتی روحی و روانی ندارند و با هر مساله کوچکی که رو به رو می شوند ناراحت نمی شوند.

زمانی که جزر و مد ماه کم می شود انسان ها در زمان خوابیدن تلاش کمتری از خود نشان می دهند و به خواب راحت تری فرو می روند.

بی خوابی

طبق تحقیقات محققین زمانی که ماه کامل است برخی افراد خواب شان بهم می ریزد و حالت عصبی به آنها دست می دهد.

ماه اشعه های الکترو مغناطیسی متفاوتی از خود تولید می کند که می تواند روی الکترون ها سلول ها ما تاثیر بگذارد و در نتیجه باعث تحریک اعصاب افراد و ایجاد تغییراتی در زمان خواب شود.

سیاه رگ

زمانی که ماه کامل می شود باعث می شود حجم مایعات در بدن افزایش پیدا کرده و سرعت جریان آنها را بالا می برد که برای افرادی که دیواره رگ هایشان نازک و حساس می باشد علائمی همچون واریس، ورم پا و … به همراه دارد.

طبق گفته محققین از آنجایی که سلول های بدن انسان با پدیده میکرو جزر و مد های درونی مواجه هستند و از طرفی بدن انسان ۶۰ الی ۷۰ درصد از آب تشکیل شده، زمانی که ماه کامل است سلول های بدن بر اثر قدرت جاذبه ماه با قدرت بیشتری سلول ها تحت تاثیر جزر و مد ماه قرار می گیرد.

عفونت ادراری

اکثر زنان در طول عمر خود عفونت مثانه را تجربه کرده اند که به خاطر وجود باکتری هایی است که در بدن انسان وجود دارد. زمانی که ماه کامل استت سیستم دفاعی بدن ضعیف می شود و باعث التهاب مثانه می شود. متخصصان با مطالعات گوناگون و گردش ماه به این نتیجه رسیدند که ph ادرار در زمان ماه نو کاهش و زمانی که قرص ماه کامل است افزایش می یابد.

با مطالعه این آثار متوجه شدیم که ماه تاثیرات زیادی بر انسان دارد؛ همچنان که کره ماه بر پدید های طبیعی روی کره زمین نیز تاثیر گذار است. ممکن است با پیشرفت علم و تکنولوژی، ابعاد دیگری از این موضوع نیز در آینده کشف شود.

امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته و برایتان مفید بوده باشد.