گرفتن تابعیت با سرمایه گذاری + جزئیات کامل

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 75752

تابعیت رابطه مابین شخص و دولت مستقل تلقی شده که جزئیات آن با قوانین کشور مربوطه تعیین می‌شود. تابعیت با سرمایه گذاری یکی از روش‌های دادن تابعیت به اتباع دیگر کشورها می‌باشد.

اشخاص از طریق تابعیت یک کشور، از مزایا و حقوق شهروندی بهره مند می‌شوند و در عین حال تکالیف و تعهداتی نیز بر عهده شان خواهد بود.

تابعیت مهم ترین شکل ملیت محسوب می‌شود و افراد و اشخاص را تحت لوای یک هویت مشخص و مشترک، یک پارچه می‌کند.

گذرنامه و تابعیت

گذرنامه یک سند شخصی است که برای شناسایی افراد در هنگام سفر استفاده می‌شود و کاربرد آن در سطح بین‌ الملل است. گذرنامه و یا پاسپورت، را دولت های مستقل یا سازمان هایی صادر می‌کنند که به سازمان ملل وابسته هستند.

این نوع از گرفتن تابعیت از طریق سرمایه گذاری انجام می شود یکی از انواع تابعیت محسوب می‌شود. کسب تابعیت تنها روشی است که به وسیله آن می‌شود به صورت قانونی گذرنامه یک کشور را به دست آورد.

گذرنامه ها و پاسپورت های غیر اتباع کاربردهای محدودتری دارند. البته استثنائاتی هم در این زمینه وجود دارد.

به عنوان مثال گذرنامه های دیپلمات‌ ها، گذرنامه پناهندگان، گذرنامه سازمان ملل و اسناد مسافرتی که از طرف سازمان های بین المللی و کشورها از آن دسته استثنائات به حساب می‌آیند.

تابعیت با سرمایه گذاری

تابعیت با سرمایه گذاری

تابعیت از طریق سرمایه گذاری، بدین گونه توصیف می‌شود: فرآیندی که تابعیت دوم، با سرمایه گذاری در اقتصاد کشور متبوع به وجود می‌آورد.

برنامه های تابعیت ازطریق سرمایه گذاری، در مقایسه با دیگر برنامه های مهاجرتی، روند تابعیت را سریع تر برای اشخاصی که زمینه آن را دارند، پیش می‌برد.

سرمایه گذاران و افراد متمول اجازه دارند در اکثر کشورها اقامت داشته باشند. اما قوانین تعداد کمی از کشورها تابعیت با سرمایه گذاری را بدون شرط اقامت در کشور ارائه می‌دهند.

طرح های تابعیت با سرمایه گذاری این فرصت را برای اشخاص به وجود می‌آورد که به طور قانونی تابعیت کشور مورد علاقه خود را به دست بیاورند.

این مزیت به سهولت و سرعت برای افرادی که می‌توانند در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کنند به وجود می‌آید بدون آنکه مشکلی در روند زندگی آنها به وجود بیاید.

هزینه مورد نیاز برای تابعیت با سرمایه گذاری

بعضی از برنامه ها و قوانینِ تابعیت با سرمایه گذاری افراد را موظف می‌کند تا سرمایه قابل توجهی را صرف کنند. این در حالی است که برای بعضی از این طرح ها این امکان را با سرمایه گذاری اندک نیز به وجود می‌آورد.

توجه داشته باشید که تمایل کشورها به افزایش سرمایه خود از راه فروختن تابعیت، پیش بینی برنامه ها به وسیله سرمایه گذاری را باعث شده است. بخش عمده ای از درآمد ناخالص برخی کشورها به یُمن تابعیت با سرمایه گذاری نصیب کشور های مورد نظر می‌شود.

به عنوان مثال بر طبق برنامه تابعیت با سرمایه گذاری، در سنت کیتس و نویس، افراد باید مبلغ زیادی در املاک سرمایه گذاری کنند تا بتوانند تابعیت کشور مورد علاقه شان را به دست بیاورند.

در عوض برنامه تابعیت با سرمایه گذاری کشورهایی مانند گرانادا بسیار به سهولت به دست می آید و مبلغ کمتری را برای سرمایه گذاری مقرر کرده‌اند.

در کدام کشورها تابعیت با سرمایه گذاری پیش بینی شده است

برنامه تابعیت با سرمایه گذاری در اکثر کشورها در نظر گرفته شده است. تعداد این برنامه ها در کشورهای زیادی رو به افزایش است. به دلیل اینکه کشورها مزایای اقتصادی سرمایه گذاری خارجی را به خوبی دریافت کرده اند.

خدماتی که بعد از تابعیت به شما ارائه می‌شود

بستگی به این که شما کدام کشور را برای زندگی انتخاب می‌کنید، اخذ تابعیت دوم می‌تواند پر هزینه باشد. اعتمادی که بین موکل و وکیل باید باشد، جزء جدا نشدنی این فرآیند به شمار می‌رود.

تفاوت های بین تابیعت با سرمایه گذاری و اقامت چیست؟

این روزها در کشورهای مختلف دنیا با برنامه های اقامت موقت، اقامت دائم و تابعیت با سرمایه گذاری یک وضعیت قانونی می‌تواند سهم اتباع خارجی شود.

با وجود اینکه واژه‌های اقامت و تابعیت شبیه هم به نظر می‌آیند اما واقعیت این گونه نیست. در اصل تفاوت‌هایی بین این دو مفهوم وجود دارد و درک بین این تفاوت ها ضروری به نظر می‌رسد.

برنامه های اقامت دائم

افراد و اشخاص می‌توانند از طریق برنامه های اقامت دائم در کشورهایی غیر از کشور متبوع خود سکونت کنند و بدون هیچ محدودیتی به تحصیل و کار مشغول شوند. این افراد می‌توانند بعد از ۷ سال تقاضای تابعیت کنند.

به علاوه، برای آنها امکان این نیز وجود دارد که بدون گرفتن ویزا به کشورهای زیادی سفر کنند. کسانی که به اخذ اقامت دائم علاقه دارند مبالغ کمتری در مقایسه با افرادی که تابعیت با سرمایه گذاری دارند باید پرداخت کنند.

اگر کسی بخواهد ابتدا برای اقامت موقت اقدام کند، باید به مدت پنج سال برای تقاضای اقامت دائمی خود انتظار بکشند.

برنامه های تابعیت با سرمایه گذاری

تابعیت به دلیل اینکه منافع بیشتری برای کشور مورد نظر دارد، خیلی سریع تر از برنامه های دیگر با سرعت بیشتر و تسهیلات انجام می‌شود.

افراد نمی‌توانند بدون سرمایه گذاری کلان به این مزایا و تسهیلات دست پیدا کنند. مدت زمانی که فرد برای کسب تابعیت مضاعف نیاز دارد بین ۱ تا ۹ ماه است.

باید توجه داشته باشید که شرایط و منافعی که هر کدام از برنامه های تابعیتی دارند با توجه به کشور مورد نظر شما تعیین و اجرا می‌شود.

طرح بحث تابیعت با سرمایه گذاری

نخست وزیر سابق تایلند یکی از معروف ترین کسانی است که تابعیت یک کشور دیگر را با مطرح کردن بحث سرمایه گذاری کسب کرد. او در پاسخ به سوالی که چگونه شهروندی مونته‌نگرو را به دست آورده، گفته بود در ازای خرید یک جزیره.

بسیاری از این کشورها این کار را به عنوان بهترین منبع سرمایه خارجی می‌دانند. حتی در کشور آمریکا که خود، منبع چاپ دلار است، برنامه های جذب سرمایه گذار خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است.

آمریکا به کسانی که مبلغی مابین نیم تا یک میلیون دلار در این کشور، البته تحت یک سری شرایط مشخص سرمایه گذاری کنند، تابعیت اعطا می‌کند.

بر اساس برخی گزارشات، آمریکا تا کنون موفق شده است با اجرای همین طرح تابعیت با سرمایه گذاری، مبلغ ۵ هزار مورد با مبلغ بیشتر از سه میلیارد دلار جذب نماید.