بی توجهی نهادهای امنیتی به هشدارها در مورد اقدام تروریستی روز سه شنبه در وزیر اکبرخان

  • انتشار: ۱۱ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32781

در پی عملیات انتحاری روز سه شنبه سی و یکم اکتوبر در منطقۀ سبز کابل که منطقۀ سفارتخانه ها و تحت محافظت نیروهای امنیتی افغانستان به شمار می رود، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت که پیش از این اقدام تروریستی مقامات کابل نسبت به هشدارهای مکرر امنیتی جامعۀ بین المللی در خصوص همین منطقه بی توجه بوده اند.

شماری از سفارتخانه ها در همین منطقه به خبرگزاری فرانسه گفته اند : کوچه ای که از طریق آن عامل عملیات انتحاری روز سه شنبه وارد منطقۀ سبز شد از تدابیر امنیتی جدّی بی بهره بوده است. در سی و یکم ماه مه گذشته انفجار یک کامیون حاوی مواد انفجاری در همین منطقه بیش از ۱۵۰ کشته و ٤۰۰ زخمی برجای گذاشت بی آنکه در این فاصله تغییری در تدابیر نیروهای امنیتی افغانستان در این منطقه از پایتخت صورت بپذیرد.

با این حال، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور به سفارتخانه های واقع در منطقۀ سبز کابل وعده داده بود که تدابیر و اقدامات امنیتی در این منطقه شدیدتر و منسجم تر از قبل شود. در نتیجۀ ناامنی های منطقۀ سبز شماری از سفارتخانه ها شمار کارکنان خود را کاهش داده اند.

با این حال، آقای “دولت وزیری” سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که عامل اقدام تروریستی کابل پس از عبور از کنترل خیابان شمارۀ ۱٤ توسط بازرسی دوم شناسایی و متوقف شد و به همین خاطر فرد سوءقصدکننده واسکت حاوی مواد انفجاری خود را منفجر کرد.

این در حالیست که گفته می شود این حملۀ انتحاری از سوی یک نوجوان سیزده ساله انجام یافت که از راه پارک تفریحی این منطقه به این جاده نفوذ کرده بود.

این منابع می‌گویند که یکی از دروازه‌های این پارک که به جادۀ چهاردهم باز می‌شود، پیش از این بسته بود؛ اما چند روز پیش، نگهبانان یکی از خانه‌ها در این جاده، این راه را باز کرده بودند و از آن برای رفت و آمد شان کار می‌گرفتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟