بی توجهی به فرمان رهبر انقلاب/مانع اقتصادی برای تحصیل مهاجرین

  • انتشار: ۲۹ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 7375

خبرگزاری اطلس ـ مدتی پیش دستوری از سوی رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تحصیل همه مهاجرین حتی مهاجرین فاقد مدرک صادر شد که موجی از خوشحالی را میان جامعه مهاجرین به دنبال آورد.

سخنگوی دولت ایران نیز از این تصمیم استقبال کرد و گفت دولت موظف است این دستور را به دقت اجرایی کند. علاوه بر وی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولین آموزش و پرورش و بسیاری از نهادهای دیگر جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند که هیچ کودک افغانستانی از این پس مشکلی برای تحصیل نخواهد داشت.

اما به نظر می رسد پس از مدتی این دستور رهبر بزرگوار جمهوری اسلامی ایران با چالش مواجه شده و مساله تحصیل کودکان مهاجر همچنان دارای مشکلات عدیده است.

گزارشات حاکی از آن است که مشکل تحصیل مهاجرین این بار حتی شدیدتر از قبل شده و متاسفانه عده از مسئولین میانی سنگی بزرگتر از مدرک جلوی پای مهاجرین گذاشته اند.

طبق درخواست مدارس ایران، هر کودک مهاجر برای ثبت نام باید مبلغ سیصد و شصت هزار تومان، آن هم به صورت علی الحساب بپردازد؛ شصت هزار تومان بابت هزینه های بیمه، کتاب و … که قابل قبول است و سیصد هزار تومان به خاطر اینکه افغانستانی هستند!

حالا تصور کنید اگر خانواده ای دو یا سه کودک داشته باشد این مبلغ سر به فلک می کشد که قطعا از توان خانواده های مهاجر خارج است. با توجه به فرمان قاطع حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر تحصیل همه مهاجرین افغان، گرفتن این مبلغ از مهاجرین نوعی سنگ اندازی در اجرای این فرمان محسوب می شود.

خوب بود مسئولین جمهوری اسلامی ایران این دستور انسان دوستانه رهبر بزرگوار انقلاب را به نحو احسن اجرا می کردند تا نیت صادقانه ایشان بدون کم و کاست به مرحله اجرا گذاشته میشد و مهاجرین به طور واقعی از نعمت تحصیل بهره مند میشدند نه به صورت شعاری!

11737935_1468849233432421_679599404988433409_n

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟