بی اعتنایی جنرال دوستم به درخواست دادستانی کل در مورد شکایت ایشچی

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 17153

سخنگوی دادستانی کل می‌گوید با آن که سه بار از جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری در مورد شکایت احمد ایشچی در خواست فرستاده شده،پاسخی از سوی آقای دوستم در یافت نکرده است.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل گفته است « تاکنون این نهاد سه بار از جنرال دوستم در خواست کرده که خود و یا وکیل مدافع او برای پاسخ گویی به این نهاد حاضر شوند اما تاکنون پاسخی از او دریافت نشده است».

عنایت بابر فرهمند رئیس دفتر جنرال دوستم پیش از این در خواست دادستانی را رد کرده بود و گفته بود جلب معاون رئیس جمهور به ارگان های قضایی خلاف قانون اساسی است.

سخنگوی دادستانی کل گفته است ما انتظار داریم که جنرال دوستم برای پاسخگویی حاضر شود و در صورتی‌که حاضر نشود  هیاتی، قضیه اتهام او را بررسی می‌کند و نتایج بررسی را به خبرنگاران شریک می‌کند.

احمد ایشچی در حدود یک ماه پیش ادعا کرده بود که در پنجم ماه قوس سال جاری در ولایت جوزجان از سوی افراد مسلح جنرال دوستم ربوده شده و سپس توسط او و افرادش به نحوی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

دفتر جنرال دوستم این ادعا را بی‌اساس خوانده و گفته است طرح توطئه آمیزی است که از سوی مخالفان آقای دوستم راه اندازی شده است.

رییس جمهور محمد اشرف غنی نسبت به این شکایت واکنش جدی نشان داد و گفت که قضیه اتهام علیه جنرال دوستم به طور بی‌طرفانه و جدی پی‌گیری می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟