بی‌منطقی و درماندگی

  • انتشار: ۷ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 96294

اظهارات مکرون رئیس جمهور فرانسه در حمایت از نشر کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اسلام، پیش از آنکه مبتنی بر منطق و عقلانیت و احترام به ارزش‌های دیگران باشد، ناشی از خشم و هراس اوست.

مکرون می‌داند که ۱۱ درصد جمعیت فرانسه و ۲۵ در صد جمعیت شهر مارسی (دومین شهر بزرگ این کشور) را مسلمانان تشکیل می‌دهند و آیین اسلام پس از پشت سر گذاشتن مذهب پروتستان و آیین یهود، دومین دین و مذهب بزرگ فرانسه است و همین اکنون بیست هزار مؤسسه و مرکز اسلامی در فرانسه فعالیت می‌کنند.

مکرون می‌داند که در سال ۲۰۰۶ (سال‌های اوج تبلیغاتِ ضد اسلام در غرب) بیش از چهار هزار فرانسوی به آیین محمدی گرویدند.

او آگاه است که حتی بعد از حملات مرگبار یازدۀ سپتامبر در امریکا که طوفانِ مهیبِ اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی را در پی داشت، باز هم گرایش و گروش به اسلام در اروپا و امریکا رو به افزایش نهاد.

مکرون و سیاستمداران غربی نگران و هراسانِ پاسخ به یک پرسش ساده هستند. آنان در طول ۱۴۰۰ سال به انسانِ غربی گفته بودند: آیین محمدی با لشکرکشی و کشورگشایی گسترش یافته است و دینِ خشونت و شمشیر است! طبعاً اکنون یک انسانِ غربی از خود و سیاستمدارانِ دروغگوی خود می‌پرسد: در حال حاضر که مسلمانان نه لشکرکشی می‌کنند و نه کشورگشایی؛ ولی باز هم آیین اسلام در غرب رو به گسترش است! اکنون چرا و به چه دلیل «اسلام» بدون خشونت و شمشیر در حالِ تسخیر جان و جهانِِ وجدان‌های بیدار و فطرت‌های سالم است؟! آیا دلیلِِ این امر، جاذبه‌های معنوی و اخلاقی اسلام است یا لشکرکشی و کشورگشایی مسلمانان؟!
از آنجا که سیاستمدارانِ غربی از پاسخ به این پرسش ساده، نگران و هراسانند، جهدِ بی‌توفیق به خرج می‌دهند تا با تخریب و تحریفِ چهرۀ اسلام و پیامبر و تحریکِ مسلمانان تندرو جهت دست یازیدن به اعمال خشونت‌بار، مانع از رشد و شیوع اسلام در جغرافیای غرب شوند.

مسیح ارزگانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟