بیماری آپاندیس باعث تسلیم شدن فرمانده طالبان شد

  • انتشار: ۲۵ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 18051

مقامات در ولایت غور می‌گویند، مولوی سعدی‌یار که از فرماندهان مشهور طالبان در شمال فیروز کوه مرکز غور بود، بامداد امروز هنگامی که دچار بیماری «آپاندیس» شد خودش را به نیروهای امنیتی سپرده است.

غلام مصطفی محسنی، فرمانده پولیس غور می‌گوید، اکنون مولوی سعدی‌یار برای درمان به شفاخانۀ مرکزی فیروزکوه انتقال یافته و زیر نظارت نیروهای امنیتی قرار دارد.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید، مولوی سعدی‌یار، در سنگسار رخشانه، تیرباران 30 غیر نظامی، دادگاه صحرایی 5 سرباز امنیتی، حمله بر پاسگاه شاتیغ، حمله‌های ویران‌گرانه و دزدی موترهای دولتی دست داشته است.

آقای خطیبی می‌گوید، این فرمانده طالبان را پس از درمان به نهادهای عدلی و قضایی می‌سپارند. به گفتۀ سخنگوی والی غور، سعدی‌یار، اخیراً با گروه داعش پیوسته و به حیث فرمانده این گروه در شمال فیروزکوه گماشته شده بود.

شماری از فعالان مدنی در غور می‌گویند، تلاش‌ها برای رهایی این فرمانده طالبان و داعش از سوی برخی حلقه‌ها جریان دارد. آنان خواهان به دادگاه کشاندن مولوی سعدی‌یار اند.

رخشانه حدود یک سال پیش از سوی طالبان به اتهام داشتن رابطه با یک مرد در ولایت غور سنگسار شد که این رویداد واکنش‌های زیادی را در داخل و بیرون از افغانستان در پی داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟