بیش 290 هزار نفر تاکنون در سوریه کشته شده است!

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14697

رادیو صدای آلمان (دویچه وله) گزارش داد: گروه ناظران حقوق بشر سوریه که مرکز آن در بریتانیاست، اعلام کرد که در دو ماه گذشته (ژوئن و ژوئیه 2016) 10 هزار نفر در سوریه کشته شده اند. این سازمان شمار کل کشته شدگان جنگ داخلی در این کشور را تا امروز بالغ بر 290 هزار نفر اعلام کرد.

این سازمان حقوق بشری در ادامه به شمار کل قربانیان جنگ داخلی در سوریه پرداخته و اعلام کرده که از ماه مارس سال 2011 که جنگ داخلی در این کشور آغاز شد تا پایان ماه ژوئیه سال جاری میلادی (2016) شمار کشته شدگان به 292 هزار و 817 نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرده است که 84 هزار و 472 نفر از این قربانیان، غیرنظامی و 14 هزار و 711 نفر از این قربانیان غیرنظامی کودک بوده اند.

در گزارش ناظران حقوق بشر سوریه آمده است که شمار کشته شدگان در میان نیروهای موافق دولت سوریه تاکنون 104 هزار و 656 نفر است که از این تعداد 57 هزار و 909 نفر سرباز ارتش سوریه بوده اند.

بر مبنای این گزارش، در میان کشته شدگان جنگ داخلی سوریه 50 هزار و 548 نفر به گروه های شورشی غیرجهادی و کرد تعلق داشته اند و 49 هزار و 547 نفر نیز در گروه های افراط گرای اسلامی فعالیت می کرده اند.

هویت سه هزار و 594 قربانی این جنگ مشخص نیست و هنوز هزاران نفر مفقود هستند و از سرنوشت آنها هیچ خبری در دست نیست. گفته می شود که این تعداد به احتمال زیاد در اسارت گروه های مختلف شورشی یا دولتی هستند.

دویچه وله در عین حال در پایان این مطلب تصریح کرد: گزارش های گروه ناظران حقوق بشر سوریه که مرکز آن در بریتانیاست، از طرف منابع معتبر دنیا تأیید نمی شود زیرا امکان فعالیت خبری آزاد خبرگزاری ها در سوریه وجود ندارد. این گروه گزارش های خود را از شبکه های اطلاعاتی که در سوریه دارد، به دست می آورد. تجربه های اخیر اما نشان می دهند که بیشتر اخبار منتشر شده از طرف این گروه معتبر و صحیح هستند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟