بیش از 8 میلیارد افغانی عاید دولت از درک مالیات بر مصرف کریدیت موبایل

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 30045

مالیات ده درصدی دولت بر مصرف کریدیت کارت های موبایل باعث شده است بیش از 8 میلیارد و 400 میلیون افغانی در دو سال اخیر برای دولت عاید به دست آید.

شهروندان کشور از دوسال بدینسو بیش از هشت میلیارد و چهارصد میلیون افغانی از طریق محصول مخابراتی ازدیاد کریدت در تلفون‌های شان، به دولت پول پرداخته اند.

نزدیک به دو سال است که شهروندان کشور با هر بار ازدیاد کریدت، ده درصد از آن را به دولت محصول مخابراتی می پردازند.

در این مدت سیستمی که برای شفافیت گردآوری ده درصد محصول خدمات مخابراتی خریداری می شد؛ نشده است و حالا به تاز‌گی اداره تنظیم خدمات مخابراتی دوازده شرکت را برای نصب سیستم “وقت سنج” برگزیده است تا پس از داوطلبی، یکی از این شرکت‌ها را انتخاب کند.

زرغونه جلال زوی، عضو اداره تنظیم خدمات مخابراتی می‌گوید که درحال حاضر ده درصد محصول خدمات مخابراتی بربنیاد گزارش شرکت‌های مخابراتی گرد آوری می‌شود و در نزدیک به دو سال گذشته، شهروندان کشور هشت میلیارد و چهارصد میلیون افغانی به دولت فیس مخابراتی پرداخته اند.

اداره تنظیم خدمات مخابراتی، وزارت اقتصاد و وزارت مالیه، در تامین بودجه، خریداری و بخش فنی سیستم” وقت سنج” مسوولیت گرفته اند اما تا هنوز با گذشت دو سال این نهادها موفق به خریداری این سیستم نشده اند.

اجمل حمید عبدالرحیم‌زی، سخنگوی وزارت مالیه می‌گوید که شفاف بودن یا نبودن سنجش محصول مخابراتی هنوز روشن نیست، اما وزارت مخابرات تاهنوز نتوانسته سیستم زمان سنج را برای شفافیت این کار ایجاد کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟