بیش از 60 کشته و زخمی در حوادث تروریستی روز گذشته در کابل

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18934

دو انفجار مهیب روز گذشته (چهارشنبه) شهر کابل را به لرزه درآورد. این انفجارها با فاصله زمانی اندک در غرب و شرق کابل به وقوع پیوست در این حملات 16 تن کشته شدند و حدود 48 تن دیگر در این حوادث زخمی شدند.

شهر کابل روز چهار‌شنبه شاهد دو انفجار مهیب در زمانی کوتاه بود. براساس گزارش‌ها، این انفجارها ۱۶ کشته بر جای گذاشته است. طالبان مسئولیت این دوحمله را که در غرب و شرق کابل در فاصله زمانی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صورت گرفت، به عهده گرفتند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که انفجار نخست در یک موتر بمب‌گذاری شده رخ داد که در غرب کابل در نزدیکی یک حوزه پولیس و آکادمی ارتش این شهر متوقف شده بود. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که  پس از این انفجار درگیری نظامی و تبادل آتش میان نیروهای دولتی و مهاجمان رخ داده است.

شهروندان کابل گزارش داده‌اند که این انفجار چنان مهیب بوده که شیشه پنجره خانه‌ها در سراسر شهر را به لرزه درآورد. پس از آن نیز صدای شلیک گلوله شنیده شده است. شبکه‌های اجتماعی نیز عکس‌هایی را منتشر کرده‌اند که در آنها دود غلیظی که در کابل به آسمان می‌رود دیده می‌شود.

به گزارش وزارت داخله چند دقیقه پس از انفجار اول، انفجار دیگری این بار در شرق پایتخت روی داد. سخنگوی وزارت داخله اعلام کرد که یک سوءقصدکننده انتحاری که سعی می‌کرد خود را به درون سازمان امنیت افغانستان برساند، این حادثه را بوجود آورده است.

طالبان در یک پیام توئیتری مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفتند. گروه طالبان اما در پیام خود اعلام کرد که حمله انتحاری به سه منطقه شهر کابل انجام شده است. طالبان این سه هدف را یک مرکز پولیس، یک خانه سازمان امنیت و یک مرکز سربازگیری خوانده است.

شمار حملات انتحاری در کابل، پایتخت افغانستان، در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) به شدت افزایش یافته است. شمار قربانیان غیرنظامی این حملات تروریستی بسیار بالاست. سازمان ملل متحد در گزارش سال ۲۰۱۶ خود اعلام کرده که شمار قربانیان غیرنظامی این حملات ۷۵ درصد افزایش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟