بیش از 44 سرباز ارتش در ارزگان کشته شد

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 45893

بر اساس گزارش بدست آمده از ولایت ارزگان، در درگیری های شدید بین نیروهای ارتش و شورشیان طالبان بیش از 40 سرباز ارتش در ولسوالی چنارتو این ولایت جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس؛«اختر محمد» فرمانده امنیتی ولسوالی چنارتو گفته است که طالبان مسلح شب گذشته به  پایگاه نیروهای ارتش در این ولسوالی،گروهی حمله کرده و پناهگاه را تصرف کردند.

وی گفته است که در این درگیری ها ۴۴ تن از نیروهای ارتش کشته شدند و اجسادشان هنوز در میدان جنگ باقی مانده است.

در همین حال یکی از سخنگویان طالبان گفته است در نتیجه حمله گروهی طالبان بر مقر سربازان ارتش در ولسوالی چنارتو ارزگان بیشتر از 55 سرباز ارتش توسط نیروهای ما کشته شدند.

اختر محمد فرمانده پلیس این ولسوالی هشدار می‌دهد که اگر نیروهای کمکی به داد آنها نرسد، سربازان پلیس در این ولسوالی نیز کشته خواهند شد.

وی گفت “در قرارگاه ارتش حدود ۱۰۰ سرباز مشغول وظیفه بودند، که پس از این حمله، ارتباط ده‌ها سرباز با قومندانی قرارگاه قطع شده است”.

برخی از مقام‌های محلی به شرط ذکر نشدن نامشان گفتند که شماری از سربازان تسلیم طالبان شدند و شماری از آنان، به مناطق دورتر از محل درگیری رفته اند.

فیض محمد، ولسوال چنارتو افزود؛ که طالبان مسلح، برخی از تأسیسات این ولسوالی را که هنوز به بهره‌ برداری سپرده نشده بود، با جاگذاری ماین تخریب کرده اند.

ولسوالی چنارتو، در شرق ترینکوت مرکز ولایت ارزگان قراردارد و بسیاری از قسمت های آن، در جریان 2 سال گذشته تحت تصرف مخالفان مسلح حکومت بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟