بیش از 40 عضو طالبان در غزنی و فراه کشته شدند

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 33934

در نتیجه حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی در ولایت غزنی، 18 تن از افراد گروه طالبان به شمول دو فرمانده ارشدشان کشته شد. همچنین در عملیات نیروهای امنیتی در بالابلوک ولایت فراه 12 عضو طالبان کشته و بیش از 16 تن دیگر از آنان زخمی شد.

سخنگوی والی غزنی در بیانیه‌ای گفته است که در جریان حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی بر مواضع افراد طالبان در ولسوالی گیرو، دو تن از سربازان امنیتی کشته و یازده تن دیگر زخمی شده‌اند. در این حملات هجده تن از افراد طالبان نیز به شمول جوهری و ذاکر از فرماندهان محلی طالبان به قتل رسیده و بیست و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند.

هم‌چنین در نتیجه حملات راکتی افراد طالبان بالای پاسگاه امنیتی «لطیف کلا» در ولسوالی گیلان، یک سرباز ارتش ملی جان‌ باخته است. در حمله مقابل نیروهای امنیتی در ولسوالی گیلان، هفت طالب نیز کشته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین مقام‌های امنیتی در ولایت فراه می‌گویند که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی بالابلوک این ولایت، ۲۸ طالب مسلح کشته و زخمی شدند.

اقبال باهر، سخنگوی فرماندهی پلیس فراه می‌گوید، این تلفات در نتیجه‌ی عملیات مشترک نیروهای ارتش ملی، کماندو، پلیس ملی و قطعه‌ی خاص ضربتی روز گذشته (جمعه، ۱۰ قوس ) در روستای «شیوان» ولسوالی بالابلوک این ولایت به طالبان ‌مسلح وارد شده است.

آقای باهر افزود که در این درگیری، ۱۲ طالب‌ مسلح کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

براساس گفته‌های سخنگوی فرماندهی پلیس فراه، در این درگیری‎ها به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟