بیش از 36 هزار خارجی در صفوف داعش در سوریه

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14745

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: از سال 2012 میلادی تاکنون 36هزار و 500 نفر از اتباع دیگر کشورها، برای پیوستن به داعش به سوریه رفته اند که شش هزار و 600 نفر از آنها از کشورهای غربی هستند .

سی ان ان امروز چهارشنبه، در گزارشی به نقل از گروه تحقیقاتی ‘سوفان’ (The Soufan Group) افزود: شش هزار نفر از اتباع تونس در این آمار قرار دارند و بدین ترتیب این کشور رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

عربستان سعودی با دوهزار و 500، ترکیه با دوهزار و 200، اردن با دوهزار، مراکش با یکهزار و 200، لبنان با 900 و مصر با 660 نفر تبعه در ردیف بعدی کشورهای منطقه (کشورهای عربی) هستند که اتباع آنها در صفوف گروه تروریستی داعش قرار دارند.

از اروپا نیز یکهزار و 770 نفر از اتباع فرانسوی در صفوف داعش در سوریه به سر می برند که بالاترین آمار در میان کشورهای اروپایی در این زمینه است.

از دیگر کشورهای اروپای غربی هم آلمان و انگلیس به ترتیب با 760 نفر و بلژیک با 470 نفر بیشترین افراد پیوسته به داعش را دارند.

یکهزار و 400 نفر از اتباع روسیه نیز در میان اعضای داعش هستند.

ریچارد کلارک عضو ارشد دولت جرج بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا که فرمان حمله به عراق و ساقط کردن دولت وقت آن کشور را صادر کرد، در 31 اکتبر 2015 در ویژه برنامه ‘راه طولانی به جهنم’ به سی ان ان گفت: آمریکا در عراق مرتکب جنایت جنگی شد و داعش محصول این تجاوز نظامی است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟