بیش از 30 کشته و زخمی در انفجار تروریستی پاکستان

  • انتشار: ۲۸ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 10857

وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان پاکستان تأیید کرد که در انفجار بمب در یک اتوبوس، دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۲۳ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری اطلس انفجار بمبی قدرتمند در یک اتوبوس مسافربری در ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان به کشته شدن دست‌کم ۱۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

مقامات محلی اعلام کردند این انفجار شب هنگام و زمانی روی داد که افرادی که در مرکز کویته کار می‌کنند به خانه‌های خود در حومه این شهر باز می‌گشتند.

«اکبر حسین دورانی» وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان پاکستان تأیید کرد که در انفجار بمب در یک اتوبوس، دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۲۳ نفر دیگر زخمی شدند.

یک مقام ارشد پلیس و یک پزشک بیمارستان این شمار تلفات را تأیید کردند.

دورانی خاطرنشان کرد این اتوبوس مملو از کارگران بود. با این حال، وی به جزئیات بیشتری در خصوص این انفجار اشاره نکرد.

وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان گفت: ما گمان می‌کنیم یک نفر بمبی را در عقب اتوبوس پنهان کرده بود، اما همچنین این احتمال وجود دارد که کسی آن را حمل کرده باشد.

دکتر «نور بلوچ» جراح پلیس، اعلام کرد همه این ۱۰ نفر پیش از منتقل شدن به بیمارستان جان باخته بودند، این در حالی است که ۲۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

وی افزود: حال پنج تن از زخمی‌ها وخیم است.

هنوز هویت قربانیان این حادثه و اینکه از چه قوم یا مذهبی هستند، مشخص نشده و تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

مقامات دولت ایالتی بلوچستان این انفجار تروریستی را محکوم کردند و آن را توطئه‌ای علیه بهبود اوضاع امنیتی بلوچستان دانستند.

این انفجار تروریستی در شرایطی رخ داده است که دولت و نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان تدابیر امنیتی شدیدی را در سراسر این کشور در ایام ماه محرم اتخاذ کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟