بیش از 20 پولیس محلی در زابل کشته شده است

  • انتشار: ۳۱ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22881

گزارش ها از ولایت زابل حاکی از آن است که در نتیجه درگیری شدید بین نیروهای پولیس و شبه نظامیان طالبان 20 پولیس محلی جان باختند و بیش از از 40 عضو طالبان در این درگیری ها کشته و یا زخمی شده است.

مقامات می گویند؛ نبرد سنگین میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان به دو طرف تلفات سنگینی وارد کرده است.

جنگجویان طالبان از ساعت ده شب گذشته بر پاسگاه های پولیس محلی در ولسوالی شاه جوی ولایت زابل حملات گروهی را آغاز کرده اند که هنوز هم ادامه دارد.

بسم‌الله افغان‌مل، والی زابل گفته است که تا اکنون گزارش کشته‌شدن ۲۰ پولیس محلی به آنان رسیده است؛ اما نیروهای تازه نفس به محل رسیده و در برخی ساحات مخالفان مسلح را عقب زده اند.

وزیرمحمد جوادی، ولسوال شاه جوی گفته است که در ساحۀ “چینو” شمار زیادی از مخالفان مسلح به صورت گروهی حملات شان را بر پاسگاه های پولیس محلی آغاز کرده اند.

آقای جوادی افزود “حملات هم اکنون هم جریان دارد، کشته و زخمی نیز وجود دارد، پولیس محلی هم شهید شده و به طالبان نیز که از ساحات دیگر بسیج شده اند، تلفات ملکی نیز داریم”.

یک مقام پولیس محلی گفت که تا اکنون دو پاسگاه پولیس محلی در این ساحه سقوط کرده و از شش پاسگاه دیگر پولیس عقب نشینی کرده است.

حاجی عطاجان حق‌بیان، رئیس شورای ولایتی زابل به صدای امریکا گفته است که به خانواده‌های پولیس محلی در ساحه نیز آسیب جانی رسیده است و رقم تلفات بیشتر از چیزی است که گفته شده است.

ولسوالی شاه جوی در ۵۰ کیلومتری شرق شهر قلات در مسیر شاهراه قندهار – کابل موقعیت دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟