بیش از 2 میلیون کودک در افغانستان به سوء تغذیه مبتلا هستند

  • انتشار: ۲۵ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 70179

یونیسف اعلام کرد بیش از 2 میلیون کودک در افغانستان به دلیل عدم دسترسی به مواد خوراکی سالم به سوء‌تغذیه مبتلا هستند.

«ذکیه معروفی»، متخصص سوء‌تغذیه در اداره یونیسف به رادیو آزادی گفته که این کودکان کمتر از پنج سال عمر دارند، دو میلیون کودک در افغانستان سالانه از انواع مختلف سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

این در حالی است که صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که یک سوم جمعیت 700 میلیون نفری کودکان زیر پنج سال جهان از سوء تغذیه رنج می‌برند.

بر اساس آمار منتشره توسط صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، شکاف میان طیف ضعیف و غنی در جهان، اکنون به کشورهای با درآمدهای متوسط و فقیر رسیده است.

بر اساس آمار یونیسف، یکصد و 49 میلیون کودک زیر چهار سال به دلیل نوع تغذیه از کوتاهی شدید قد رنج می برند.

یونیسف همچنین در گزارش تازه خود آورده است که نیمی از کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان، ویتامین و مواد معدنی کافی را دریافت نمی‌کنند؛ امری که ضعف دید، اختلال در شنوایی و نقص در سیستم ایمنی بدن را با خود به همراه می‌آورد. یونیسف این نوع از کمبود تغذیه را “گرسنگی پنهان” نامیده است؛ چرا که “شما تأثیرش را تنها زمانی متوجه می‌شوید که خیلی دیر شده است.”

تخمین زده می شود بیش از 800 میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می‌برند. این علاوه بر دو میلیارد نفری است که با مصرف بیش از حد مواد غذایی مضر، زمینه ساز بروز چاقی مفرط، بیماری‌های قلبی و دیابت شدهاند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟