بیش از 12 میلیون نفر در کشور به کمک فوری غذایی نیاز دارند

  • انتشار: ۳ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 71288

اداره هماهنگی مساعدت‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارشی تازه می گوید بیش از 12 میلیون نفر در افغانستان به کمک فوری غذایی نیاز دارند.

در این گزارش آمده که با سرد شدن هوا، ادامه جنگ‌ها و افزایش حوادث طبیعی در افغانستان، نیاز مردم به کمک‌های بشری در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، در جریان سه ماه (اگست، سپتمبر و اکتوبر) از هر سه تن در افغانستان یک تن آن با قحطی مواد غذایی مواجه بوده است.

این اداره می‌گوید، با آنکه وضعیت افغانستان در مقایسه با سال گذشته نسبتاً بهبود یافته، اما با آنهم حداقل 12.6 میلیون افغان نیازمند کمک‌های بشری محسوب می‌شوند. این اداره تخمین زده که این تعداد از ماه نوامبر الی مارچ در بهار سال آینده به 13.9 میلیون تن خواهد رسید.

بر این اساس 37 درصد مردم افغانستان شدیداً نیازمند مواد غذایی اند و تا بهار امسال حدود 3 میلیون افغان نیازمند مساعدت‌های عاجل بشری خواهند بود.

رادیو آزادی نوشت که اداره هماهنگی مساعدت‌های بشری سازمان ملل متحد، ناامنی، بیکاری، حوادث طبیعی و افزایش قیمت مواد خوراکی را دلایل اساسی قحطی و گرسنگی در افغانستان خوانده است.

این گزارش اوچا در حالی نشر می‌شود که اداره مرکزی آمار افغانستان نیز در آخرین گزارش خود که در سال 1397 منتشر شد، گفته بود که 54 درصد مردم افغانستان زیر خط فقر قرار دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟