بیش از ۴۱۰۰ معترض آمریکایی بازداشت شده‌اند

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87114

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد نیروهای امنیتی و پولیس بیش از ۴۱۰۰ نفر از معترضان علیه نژادپرستی پولیس آمریکا در تظاهرات سراسری را دستگیر کرده اند.

بر اساس این گزارش شمار معترضان بازداشت‌شده توسط پولیس آمریکا در اعتراضات روز‌های اخیر، به ۴۱۰۰ نفر رسیده است این در حالی است که پیش از این روزنامه واشنگتن پست از بازداشت بیش از ۲۵۰۰ نفر در تظاهرات سراسری چند روز اخیر، خبر داده بود.

با ادامه اعتراضات و تجمع مردم در مقابل کاخ سفید، برخی منابع هم از افزایش درگیری نیرو‌های امنیتی با معترضان بیرون کاخ سفید خبر می‌دهند. بر این اساس، پولیس آمریکا از گاز اشک‌آور و ضربات باتوم برای متفرق و دور کردن معترضان از ورودی‌های کاخ سفید استفاده می‌کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک چندین موتر بیرون محوطه کاخ سفید به آتش کشیده شده و نیرو‌های امنیتی نیز تمام چراغ‌های بیرونی این ساختمان را خاموش کرده‌اند.

الجزیره عربی نیز گزارش داد فرماندار ایالت آریزونای آمریکا برای مقابله با اعتراضات خشونت‌بار یک هفته مقررات منع آمد و شد در این ایالت برقرار می‌کند.

فاکس نیوز اعلام کرد در پی تشدید اعتراضات در واشنگتن‏، شهردار این شهر دستور استقرار گارد ملی را برای حمایت از پولیس صادر کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟