بیش از ۲۰۰ زندانی از زندان ننگرهار فرار کرده اند

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 90894

مسئولان محلی ننگرهار تایید کردند که در پی حمله مهاجمان مسلح به زندان عمومی این ولایت، بیش از ۲۰۰ زندانی از این زندان فرار کرده‌اند.

شماری از مهاجمان مسلح شام روز یکشنبه (۱۲ اسد) به زندان عمومی ولایت ننگرهار در شهر جلال‌آباد مرکز این ولایت حمله کردند. این حمله با انفجار یک موتر بمب‌گذاری شده آغاز شد و نزدیک به ۲۱ ساعت به طول انجامید.

وزارت دفاع ملی افغانستان روز گذشته (دوشنبه ۱۳ اسد) اعلام کرد که پس از کشته شدن دستکم ۵ مهاجم، عملیات پاکسازی زندان ننگرهار پس از ۲۰ ساعت پایان یافته است.

اما عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار بیان داشت که هشت مهاجم از پا در آمده، ۲۹ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

در همین حال، مسئولان محلی در ولایت ننگرهار تایید کردند که در پی حمله مهاجمان مسلح به زندان عمومی این ولایت، بیش از ۲۰۰ زندانی از این زندان فرار کرده‌اند.

به گفته مقامات، در این زندان در کنار زندانیان جرایم جنایی، جنگجویان گروه داعش و طالبان نیز زندانی بودند که شماری آن‌ها نزدیک به ۱.۸۰۰ تن می‌رسد.

تمیم عارف مهمند، سرپرست ولایت ننگرهار اظهار داشت که هرچند بررسی آن‌ها تمام نشده، اما تاکنون بیش از ۲۰۰ زندانی فراری اند.

وی گفت: ما در محبس ۱۷۹۳ تن زندانی داشتیم که ۱۵۱۰ تن آن‌ها را تحت کنترل داریم. بررسی ادامه دارد. هویت کشته شده‌ها و زخمی‌ها تاکنون به طور کامل مشخص نشده تا ارقام دقیق ارائه شود، اما در حال حاضر بیش از ۲۰۰ زندانی کمبود داریم.

مهمند درباره زندانیان فراری جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما گفت که تلاش برای بازداشت آن‌ها ادامه دارد.

گفتنی است که گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟