بیزنس انسایدر: وضعیت آمریکا در جنگ افغانستان خوب نیست

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46984

یک رسانه خارجی در مورد وضعیت افغانستان و افزایش حملات تروریستی در شهرهای بزرگ می نویسد که در سال های اخیر تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بالا رفته و آمریکا وضعیت خوبی در افغانستان ندارد.

براساس تحقیقات اخیر تلفات جنگ افغانستان در سال جاری میلادی از مرز ۲۰ هزار نفر عبور خواهد کرد که بالاترین شمار تلفات از آغاز حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ است و واشنگتن نیز وضعیت خوبی در این جنگ ندارد.

بیزینس اینسایدر، با اشاره به کشته شدن هفتمین نظامی آمریکایی در سال جاری میلادی در افغانستان و تشدید تلفات نیروهای آمریکایی و افغان اظهارداشت که آمریکا وضعیت خوبی در جنگ افغانستان ندارد.

تسنیم می نویسد، بر اساس این گزارش، اما دولت ترامپ با اشاره به نشانه‌های پیشرفت به تلاش‌های خود برای کم اهمیت دادن این موضوع ادامه می‌دهد.

در ماه های اخیر تلفات نیروهای امنیتی و غیرنظامیان به شدت بالا رفته است. صدها تن از نیروهای امنیتی در ماه های اخیر کشته و یا زخمی شده است. در کنار این موضوعات تروریست های داعش نیز حملات خونینی را مرتکب شده است. این گروه تروریستی روز چهارشنبه هفته گذشته با حمله بر یک کلپ ورزشی در منطقه برچی در غرب شهر کابل، باعث کشته و یا زخمی شدن بیش از 120 تن شد.

پیش‌تر نیز یک مرکز آموزشی در غرب کابل مورد حمله انتحاری داعش قرار گرفت که در آن حمله بیش از 50 دانش آموز جان خود را از دست دادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟