بیانیه احزاب و شخصیت های سیاسی در مورد پروسه صلح و انتخابات

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 46067

تعدادی از رهبران احزاب و ائتلاف های سیاسی و شخصیت های ملی روز گذشته در هتل سرینا گردهم آمدند و در برگزاری انتخابات و پروسه صلح بیانیه ای صادر کردند.

سخنرانان این گردهمایی، بر نقض آگاهانه قانون در چهار سال گذشته توسط حکومت معترض بوده و اعتقاد داشتند که حکومت وحدت ملی نتوانسته خوساته های قانونی و به حق مردم را تامین نماید.

در بیانیه منتشر شده از سوی رهبران احزاب و شخصیت های سیاسی حاضر در این گردهمایی آمده است که صلح، یک نیاز مبرم برای کشور است و باید از هر ابزاری جهت تامین آن استفاده کرد، اما قانون گریزی و بی توجهی به منافع ملی باعث شده تغا گروههای دهشت افکن بخش های مهمی از کشور را اکنون در اختیار داشته باشند.

صادر کنندگان این بیانیه حکومت را به دامن زدن به افتراق، قوم گرایی و فرار عامدانه از اجرای بندهایی از توافق نامه حکومت ملی متهم کرده اند.

این بیانیه، همچنین روند ثبت نام رای دهندگان انتخابات پارلمانی را پر ابهام و زمینه ساز یک تقلب گسترده توصیف کرده اند.

حاضرین در این محفل از حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات خواسته اند تا زمینه برگزاری انتخابات به صورت بایومتریک را فراهم کنند.

این رهبران سیاسی هشدار می دهند که در صورتی که حکومت و کمیسیون انتخابات، برای شفافیت انتخابات به عنوان پروسه ملی، در مدت تعیین شده اقدام نکنند، احزاب، جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های ملی افغانستان، ناگزیرند به گزینه‌های بعدی متوسل ‌خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟