بگذارید حکمتیار در سردخانه سیاسی یخ بزند!

  • انتشار: ۶ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 95212
حکمتیار

حکمتیار در سردخانه سیاسی دست وپا میزند تا اطرافیان کمی توجه کنند، آخر او هم آرزوی حکومت و قدرت در سر داشته است. تمام رقبای حکمتیار قدرت و حکومت را یک دوره تجربه کردند اما حکمتیار تا کنون تنها در نقش یک معترض، مخرب، مخالف، توانسته است ظاهر شود، این عقده ی کمی نیست.
۱. حکتیار از زمان ظاهر خان که محصل دوره انجینری بود به مبارزات اسلامی پیوست، به گفته خودش مبارزاتش ریشه خانوادگی داشت نه اعتقادی، پدر و دو برادرش کشته شدند و او برای انتقام تفنگ بر داشت تا انتقام بگیرد.
حکمتیار از همان ابتدا بدنبال صید ماهی دلخواه خود بود اما نشد که نشد.
۲. حکتیار باتمام قرائت های اسلامی از نظام سیاسی مخالف بوده وهست، نمونه های آن حکومت اسلامی مجاهدین را قبول نکرد و سلاح برداشت ۷۵۰۰۰ جوان را در کابل به خاک و خون کشیدند، ( البته حزب اسلامی در خلق این فاجعه تنها نبود)
امارت اسلامی طالبان را هم قبول نکرد و از کابل به بدخشان ، تاجیکستان و سپس ایران رفت. گرچه در مصاحبه اخیر خود ملتمسانه از طالبان می خواست که حزب اسلامی را در کنار خود بپذیرد.
۳. حکمتیار به ظاهر مخالف اجنبی ها است، اما در حقیقت وابستگی فکری، اقتصادی و سیاسی به همان اجنبی ها دارد.
یکی از دوستان اهل اطلاع می گفت که در مذاکرات اخیر حکمتیار با حکومت افغانستان که منجر به پیوستن حکمتیار شد مقاله ی نوشته بودم علیه ان پروژه و نقد کرده بودم که حکمتیار شخصیت ایدئولوژیک است نمی پذیرد اما نزدیکان حکمتیار گفتند قبلا با امریکایی ها نشست داشته اینبار وارد کابل می شود. حکمتیار می گفت تا یک سرباز آمریکایی در افغانستان باشد تفنگ خود را بر زمین نمی گذارد. دیدید که چه شد!
امروزه اما دشمن اصلی او حکومت و مردم افغانستان است.
۴. برخی دوستان با حکمتیار اعلام مناظره نموده اند، مناظره حد اقل دو ابزار لازم دارد ۱. اعتقاد به گفته های خود ۲. علم و دانش لازم . حکمتیار نه اعتقاد دارد نه دانش لازم برای مناظره.
۵. حکمتیار تمام افرادی که از او حمایت کردند را بعدا به باد انتقاد و اعتراض می گیرد. دو سال در بهترین منطقه تهران سکونت داشت اما اکنون می گوید در ایران زندانی سیاسی بوده.
نسبت به استاد دانش گفته است تابعیت ایران دارد، کاش حکمتیار اولا کمی معلومات، دوما کمی انصاف، سوما کمی فکر تکنولوژیک هم میداشت که میدانست دنیای امروز دروغ هارا بسیار زود فاش و گوینده اش را رسوا می کند.
نه با حکمتیار مناظره کنید، نه مجادله کنید، نه مقابله بگذارید او در سردخانه سیاسی یخ بزند.

سید محمد حسین هاشمی اخلاقی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟