بُرکان 3 جدیدترین کابوس سعودی ها با بُرد 1800 کیلومتر رونمایی شد + فیلم

  • انتشار: ۱۲ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 67756
موشک برکان 3

سخنگوی ارتش یمن در کانفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، ارتش یمن با موشک جدید «برکان 3» مواضع نیروهای عربستان در الدمام را هدف گرفته است.

رونمایی از موشک بالستیک «بُرکان 3»

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن از نسل سوم موشک بالستیک «برکان» رونمایی کرد، موشک دوربردی که می تواند اهداف نظامی و حساس در عمق خاک کشورهای متجاوز را درهم بکوبد.

جنرال یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز جمعه در یک کانفرانس مطبوعاتی اظهار داشت یگان موشکی موفق شد یک هدف نظامی را در عمق خاک عربستان با یک فروند موشک بالستیک دوربرد از نوع «برکان 3» در هم بکوبد.

این سخنگو خاطر نشان کرد موشک بالستیک برکان 3، نسل سوم موشکهاب دوربرد برکان است که می تواند اهداف را در طول و عرض جغرافیایی کشورهای متجاوز درهم بکوبد. یحیی سریع افزود موشک برکان 3، چندین عملیات آزمایشی موفقیت آمیز و عملیات توسعه را برای عبور از سامانه های رهگیری دشمن پشت سر گذاشته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت موشک بالستیک برکان 3 به دست توانمندی یمنی ساخته و با فناوری پیشرفته و پایه های ثابت و متحرک توسعه یافته است.

کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین شاهد نمایش تصویری لحظه شلیک موشک برکان 3 به سمت هدف نظامی سعودی در عمق خاک عربستان در منطقه الدمام بود که روز پنجشنبه دهم اسد شلیک شد.

رونمایی از موشک بالستیک بُرکان 3

آخرین تحولات جبهه‌های نبرد در یمن

جنرال یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در کنفرانس مطبوعاتی خود در صنعاء به ارائه آخرین تحولات در صحنه میدانی طی 48 ساعت اخیر و همچنین آمار مربوط به ماه جولای در جبهه های مختلف پرداخت و گفت نیروها ما به یاری خداوند دو عملیات منحصر به فردی را انجام دادند که اولین عملیات را به طور مشترک یگان پهپادی و یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی انجام ادادند که طی آن پادگان مزدوران در ولایت عدن هدف قرار گرفت و به کشته و زخمی شدن ده‌ها مزدور از جمله چند فرمانده منجر شد.

وی خاطر نشان کرد این  عملیات در چارچوب راهبرد ضربات پیشدستانه نیروهای ما و با هدف به شکست کشاندن طرح های ائتلاف متجاوزان برای تشدید تحرکات نظامی‌شان در جبهه های مختلف انجام شد. این عملیات موفقیت آمیز پس از شناسایی و پیگیری اطلاعاتی دقیق و همکاری طرف‌هایی در استان عدن صورت گرفت.

یحیی سریع افزد ما به همه کسانی که همکاری کردند و منافع یمن را بر هر منفعت دیگر ترجیح دادند، درود می فرستیم و از آنها تقدیر می کنیم.

وی در ادامه گفت دومین عملیات که همزمان با عملیات  عدن انجام شد، عملیات یگان موشکی بود که موفق شد یک فروند موشک بالستیک دوربرد را به یک هدف نظامی در منطقه الدمام شلیک کند. موشک جدید شلیک شده از نوع برکان 3 بود که به مثابه نسل سوم موشک بالستیک دوربرد به شمار می رود.  این موشک با فناوری داخل و پیشرفته طراحی و ساخته شده و با موفقیت هم آزمایش شده بود و به گونه ای توسعه یافته که بتواند از سامانه های رهگیری دشمن عبور کند، این موشک از مهمترین سلاح های بازدارنده راهبردی نیروهای ما به شمار می‌رود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت مشخصات موشک به کار گرفته شده در عملیات هدف قرار دادن مزدوران در عدن در برهه آتی فاش خواهد شد.

یحیی سریع افزود ما به همه تاکید می کنیم که ابزار و تجهیزات نظامی ما شناخته شده است، شیوه ما برای رویارویی هم مشخص است، و تلاش دشمن برای برهم زدن معادلات، تلاش شکست خورده  است که هرگز اهدافش را محقق نخواهد کرد.

وی تصریح کرد تمام تشکیلات مسلحانه وابسته به متجاوزان صرف نظر از اسامی وعناوینشان در چارچوب اهداف مشروع ما قرار دارد زیرا به عنوان جزئی از پروژه اشغال یمن و تلاش برای به زانو درآوردن آن قلمداد می‌شود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد هر کس به جنگ و تجاوز علیه وطن و مردم و تاریخش کمک کند، هر شعاری بدهد و با هر عنوانی که باشد، خائن و مزدور است. وی از تمام کسانی که در چارچوب آن تشکیلات مزدور خائن فعالیت می کنند، خواست به جاده درستی برگشته و مزدوری و فعالیت علیه کرامت ملی را ترک کنند.

سریع خاطر نشان کرد تاریخ هرگز مواضع مزدوران و خائنان به وطن و ملت را فراموش نخواهد کرد. وی با تشریح لحظه شلیک موشک برکان 3 از داخل خاک یمن به یک هدف نظامی مهم و حساس در عمق خاک دشمن اظهار داشت به کارگیری این نوع موشک ها در چارچوب پاسخ مشروع به متجاوزان و جنایاتشان علیه ملت یمن قرار دارد.

وی افزود نیروهای ما قدرت عملیاتی بسیار بالایی دارند و به ویژه یگان پهپادی و یگان موشکی، فضای بزرگی را برای انجام ضربات مشترک فراهم می کنند، نیروهای مسلح ما از طریق یگان موشکی با پایگاه های ثابت و سیار خود قادر هستند اهداف متعدد دشمن در جهت های مختلف شمالی، جنوبی، شرقی و غربی و در امتداد صحنه عملیات نظامی و در عمق کشورهای متجاوز را در هم بکوبند.

آمار جنایات متجاوزان سعودی و اماراتی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره آمارهای ماه جولای در عرصه میدانی هم گفت ائتلاف متجاوزان در ماه گذشته به جنایات خود و حملات به شهرها و روستاهای یمنی از طریق هوایی و همچنین حملات توپخانه ای و موشکی و محاصره فراگیر ادامه دارد.

وی افزود ولایات یمن طی ماه جولای گذشته، 407 بار بمباران شدند که بیشترین حملات مربوط به ولایت صعده است که بیش از 200 بار هدف حملات هوایی دشمن قرار گرفت  و پس از آن ولایت حجه قرار دارد که 62 بار بمباران شد، ولایات صنعاء،الضالع، الجوف، تعزف عمران، مأرب والبیضاء هم در ماه گذشته بارها بمباران شدند.

یحیی سریع درباره آمار شهدا و مجروحان در ماه گذشته میلادی گفت در ماه جولای گذشته، تعداد شهدا و مجروحان به 98 نفر رسید که 33 نفر آنها کودک و 25 نفر زن بودند، 13 کودک و 21 زن به شهادت رسیدند، جنایت هولناکی که ائتلاف متجاوزان علیه شهروندان در بازار آل ثابت ولایت صعده و دیگر جنایات آنها از چهره زشت و قبیح ائتلاف متجاوزان و اهداف و جنایات آنها پرده بر می دارد.

وی تاکید کرد نیروهای مسلح یمن هرگز در دادن پاسخ مناسب و مشروع به همه این جنایات تردیدی به خود راه نخواهند داد و مردم یمن هم از خون کسانی که شهید شدند و کسانی که در نتیجه این تجاوزات متضرر شدند، چشم پوشی نخواهند کرد.

سریع اظهار داشت دیگر آن زمان که متجاوزان جنایت مرتکب می شدند بدون  اینکه پاسخ مناسب دریافت کنند، گذشته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت نیروهای ما در ماه جولای گذشته، با 83 تلاش تهاجمی نیروهای دشمن در صحنه میدانی مقابله کردند که 31 مورد آن مربوط به جبه های نجران، جیزان و عسیر و 52 تلاش هم مربوط به جبهه های مختلف نبرد بود، نیروهای ما نیز 110 عملیات هجومی و 25 حمله هوایی و 68 عملیات منحصر به فرد انجام دادند که مهمترین آنها 17 عملیات هجومی و 14 عملیات هوایی(پهپادی) در محورهای جیزان، نجران و عسیر بود که طی آن نیروهای سعودی و مزدورانشان هدف قرار گرفتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟