بوریس جانسون: پوتین اگر زن بود به اوکراین حمله نمی‌کرد!

  • انتشار: ۸ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131496

نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید، اگر رئیس‌جمهور روسیه زن بود شاید حمله به اوکراین صورت نمی‌گرفت.

به نقل از روزنامه گاردین، بوریس جانسون، نخست ویر انگلیس ادعا کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اگر زن بود به اوکراین حمله نمی کرد و معتقد است که جنگ “نمونه کاملی از مردانگی سمی” است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای با رسانه‌های آلمانی پس از اجلاس سران گروه هفت در شلوس المائوی آلمان، جنسیت رئیس جمهور روسیه را به عنوان عاملی موثر بر جنگ ذکر کرد.

جانسون به شبکه تلویزیونی ZDF گفت: اگر پوتین یک زن بود، که البته مشخصاً نیست، ولی اگر یک زن بود، واقعاً فکر نمی‌کنم که دست به یک جنگ دیوانه‌وار مردسالارانه همراه با تهاجم و خشونت به این نحوی که دارد این کار را می‌کند، می‌زد.

او خاطرنشان کرد: اگر شما یک نمونه کامل از مردانگی سمی می‌خواهید، این همان کاری است که او در اوکراین انجام می‌دهد.

این صحبتهای جانسون پس از آن مطرح می‌شوند که رهبران غربی اجلاس سه روزه گروه هفت در جنوب آلمان را با وعده افزایش هزینه‌های اقتصادی و سیاسی برای پوتین و حکومتش از بابت جنگ روسیه در اوکراین به پایان رساندند.

جانسون پس از آن به همراه لیز تراس، وزیر امور خارجه دولتش به منظور شرکت در نشست سران ناتو به مادرید سفر کرده است.

نخست وزیر انگلیس گفت که امیدهای ولادیمیر پوتین برای تضعیف ناتو با پیوستن سوئد و فنلاند به این ائتلاف “کاملا اشتباه” در آمده است.

این دو کشورحوزه نوردیک در مسیر پایان دادن به بی طرفی تاریخی خود در قبال ناتو و پیوستن به این ائتلاف دفاعی پس از عقب نشینی ترکیه از مخالفتش علیه این موضوع قرار گرفته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟