به زودی ده ها نیروهای حمایت قاطع در ولایت فاریاب مستقر می شوند

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37733

مقام‌های امنیتی ولایت فاریاب در شمال کشور می‌گویند به دنبال افزایش تهدیدات امنیتی، ده‌ها سرباز نیروهای حمایت قاطع به رهبری ناتو در شهر میمنه مرکز این ولایت مستقر خواهند شد.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان استقرار این نیروها را در ولایت فاریاب تایید می‌کند.

جنت گل کروخیل، از فرماندهان قول اردوی شاهین به بی‌بی‌سی گفته است نخستین گروه از این سربازان به تاریخ هفتم مارچ به این ولایت خواهند آمد.

به گفته وی، گروه اول نیروهای خارجی شامل شصت نفر می‌باشد اما در آینده شمار آنها به ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

آقای کروخیل می‌گوید این نیروها هم در جنگ و هم در مشوره دهی به نیروهای امنیتی سهم خواهند گرفت. حمایت هوایی نیروهای امنیتی افغان از دیگر ماموریت‌های این نیروها خواهد بود.

در همین حال؛ دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع گفت، نیروهای خارجی در میمنه، در بخش مشوره و پلان‌گذاری با نیروهای افغان همکاری خواهند کرد. اما او افزود که این نیروها در میدان نبرد حضور نخواهند یافت.

هرچند جنرال وزیری، از شمار این نیروهای خارجی که قرار است در میمنه مستقر شوند و تاریخ دقیق آن اظهار بی‌خبری کرد؛ اما قول اردوی شاهین گفت که در مرحله اول ۶۰ تن از نیروهای خارجی در مرکز فاریاب جابه‌جا شده اند و سپس تعداد آنها به ۳۰۰ تن خواهد رسید.

این نیروها در حالی در فاریاب مستقر می‌شوند که اخیراً نگرانی‌های در مورد حضور تندروان خارجی در شمال افغانستان افزایش یافته است.

در حال حاضر، بر اساس آمار وزارت دفاع افغانستان ۱۱ عملیات تعرضی نیروهای امنیتی افغان در ۹ ولایت، به شمول فاریاب و جوزجان جریان دارد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟