به زودی آماده استقبال از آدم فضایی‌ها می‌شویم؟

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 115695

انتشار گاه و بیگاه ویدئو، عکس و گزارش در مورد پدیده‌های ناشناخته پرنده که از قضا طی ماه‌های اخیر از مجاری رسمی دولت آمریکا اتفاق می‌افتد، بازار گمانه زنی در مورد ارتباط با آدم فضایی‌ها را دوباره داغ کرده است.

طی چند ماه گذشته بار‌ها و بار‌ها دولت آمریکا با انتشار اسنادی از برخورد با اشیای ناشناخته پرنده، بسیاری را به این نتیجه قطعی رسانده که باید به زودی آماده استقبال از آدم فضایی‌ها شویم. این برخورد‌ها عمدتا توسط نیرو‌های ارتش آمریکا (عموما خلبان‌ها) ثبت شده است و کارشناسان آمریکایی را به دلیل ارتفاع، نوع حرکت و سرعت وشتاب این اشیای پرنده، متعجب کرده است.

تقریبا یک سال پیش بود که کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در مقابل رسانه‌ها تایید کرد که کارگروهی با هدف بررسی پدیده‌های هوایی ناشناخته وجود دارد. وظایف این بخش که در حقیقت شعبه‌ای از اداره اطلاعات نیروی دریایی است، جمع‌آوری و گزارش اسنادی درباره پدیده‌های ناشناخته جوی، هرگونه ارتباط این موضوع با دولت‌های متخاصم و البته تخمین میزان خطری که این اشیا برای منافع آمریکا دارد، می‌باشد. باید توجه داشته باشید که پنتاگون در آخرین گزارش خود به جای عبارت اشیای ناشناخته پرنده (Unknown Flying Objects یا UFO) از عبارت پدیده‌های ناشناخته هوایی (Unidentified Aerial Phenomena یا UAP) استفاده کرده است.

تابستان سال ۲۰۲۰ پس از فشار سناتور‌ها و دادن ضرب‌العجل شش ماهه به پنتاگون، دو نسخه محرمانه و غیرمحرمانه از این گزارش تهیه شد. بر اساس نسخه غیرمحرمانه این گزارش که در دسترس عموم قرار گرفت، مدارک متعددی از پدیده‌های ناشناخته هوایی وجود دارد و بر اساس این مدارک به نظر می‌رسد این پدیده‌ها از قوانین فیزیک تبعیت نمی‌کنند و رفتار و حرکت آن‌ها شبیه به هیچ نوع تکنولوژی در دسترس بشر، چه عمومی و چه نظامی نیست. اگر اندکی به عقب برگردیم درمی‌یابیم که حواشی و جنجال حول موضوع ارتباط با آدم فضایی‌ها به سال ۲۰۱۷ و انتشار گزارشی توسط نیویورک تایمز و پولیتیکو باز می‌گردد.

این گزارش در حقیقت برای نخستین بار از وجود یک واحد سری در پنتاگون پرده برمی‌دارد که با وظیفه بررسی تمام حوادث مرتبط با بشقاب پرنده‌ها بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ تشکیل شده بود. این گزارش از آن جهت ارزشمند بود که تا پیش از آن، دولت‌مردان آمریکا در رسانه‌ها موضوع بشقاب پرنده‌ها را جدی نمی‌گرفتند و در مقابل عده‌ای از مردم دنیا اطمینان داشتند که روسای جمهور آمریکا اطلاعات بسیار بیشتری در مورد این موضوع دارند و حتی با آدم‌فضایی‌ها سر یک میز نشسته‌اند و به توافق‌هایی هم رسیده‌اند.

شاید بد نباشد در اینجا به یک سوال مهم پاسخ دهیم. آیا در گزارش جدید پنتاگون، بین این پدیده‌های ناشناخته هوایی و آدم فضایی‌ها ارتباطی وجود دارد؟ پاسخ کوتاه و البته نا‌امید کننده برای علاقمندان به وجود و ارتباط با آدم فضایی‌ها، خیر است. باید توجه داشت هرچند که متخصصان پنتاگون درباره وجوه ابهام‌آمیز این گزارش مانند نقض قوانین فیزیکی توسط پدیده و یا حرکت در ارتفاع و با سرعت وشتابی دور از دسترس تکنولوژی امروز بشر، توضیحات قانع کننده‌ای ارائه نکرده‌اند، اما در عین حال سندی دال بر ارتباط موضوع با آدم فضایی‌ها هم یافت نشده است.

با همه این تفاصیل انگار ما مردم کنجکاو کره زمین حالا حالا‌ها باید منتظر پیشرفت بیشتر تکنولوژی بمانیم که یا وجود و ارتباط با ساکنان هوشمند سیاره‌های دیگر را ثابت کند و یا متوجه‌مان کند که این‌بار هم مثل همیشه ذهن ما برای توضیح پدیده‌های ناشناخته و کشف نشده، پیش از علم و منطق سراغ قوه تخیل خود رفته است.

منبع:بهترین ها

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟