بهترین کاغذ تشناب جهان؟ گوگل: پرچم پاکستان+ تصویر

  • انتشار: ۲ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53784

از چهار روز به این طرف وقتی در جست‌وجوگر گوگل، عبارت «بهترین کاغذ تشناب در جهان» را بنویسید،‌ با انبوهی از تصاویر و ویدیوهای پرچم‌ پاکستان روبه‌رو می‌شوید.

پرچم دو رنگ پاکستان با بهترین کاغذ تشناب‌های جهان در جست‌وجوگر گوگل گره خورده است. آن هم اندکی پس از حمله‌ی مرگبار بر کشمیر تحت سیطره‌ی هندوستان.

به نوشته هشت صبح؛ شماری از جست‌وجوگران گوگل می‌گویند که این نتیجه پس از آن در جست‌وجوگر گوگل مشاهده شده که اعتراض گسترده‌‌ای در هند نسبت به حمله انتحاری ۱۴ فبروری در کشمیر هند شکل گرفت. در طول چند روز گذشته شماری از معترضان و کاربران شبکه‌های اجتماعی در هند با نشر متن‌های انتقادی و اعتراضی پرچم پاکستان را با کاغذ تشناب برابر دانستند. در حمله انتحاری موتر بمب در کشمیر تحت سیطره‌ی هندوستان، ۴۶ پولیس هندی کشته شد.

این حمله مرگبارترین حمله‌ تندروان بر نیرو‌های امنیتی هندی خوانده شده است و مسوولیت آن را گروه جیش محمد، مستقر در پاکستان به عهده گرفته است.

ساعتی پس از این حمله، نریندرا مودی، نخست ‌وزیر هند این حمله انتحاری را محکوم کرد و به پاکستان درباره‌ی ایجاد بی‌ثباتی در کشورش هشدار داد. آقای مودی گفته است افرادی که در طراحی و اجرای این حمله دست داشتند، «بهای گزافی» خواهند پرداخت.

نخست وزیر هند هم‌چنان گفته است که پاکستان را دچار «انزوای مطلق» در جهان خواهد کرد. هند از پاکستان خواسته تا با گروه تروریستی موسوم به جیش محمد برخورد جدی کند، اما پاکستان این حمله را محکوم کرده و هرگونه دست داشتن در آن را رد کرده است.

در همین حال عمران‌ خان،‌ نخست وزیر پاکستان گفته است که کشورش علیه کسانی که از داخل کشورش حملات راه‌اندازی می‌کند، اقدام خواهد کرد. عمران خان گفته است که پاکستان بیشترین ضرر را از گروه‌های تروریستی می‌برد و آنان حاضر است که با هند در رابطه به از بین بردن گروه‌های تروریستی در منطقه وارد گفت‌و‌گو شود. نخست وزیر پاکستان از هند خواسته است که اگر کدام سند قانونی در رابطه به دست داشتن پاکستان در حمله کشمیر دارد، آن را با دولتش شریک کند، تا اقدام کنند.

او گفته است، کشورش تلاش می‌کند که هیچ فردی از داخل پاکستان عملیات‌های تروریستی را در کشور‌های دیگر راه‌اندازی نکند.

در عین حال شاه‌محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان از سازمان ملل خواستار توقف تنش میان کشورش و هند شده است. آقای قریشی از دبیر کل سازمان ملل خواسته است که برای تامین امنیت منطقه مانع تهدید استفاده هند از نیرو‌های نظامی علیه کشورش شود.

این تنش پس از حمله ۱۴ فبروری در کشمیر تحت کنترل هند، میان این کشور و پاکستان به وجود آمده است.

با این حال رسانه‌های پاکستانی تا هنوز در رابطه به این که نتیجه عبارت بهترین کاغذ تشناب در جهان، در جست‌وجوگر گوگل پرچم پاکستان می‌شود، چیزی نگفته‌اند.

به ظاهر این کار از سوی هکران هندی انجام شده است. در حال حاضر در کنار سایر تهدیدات امنیتی، حمله‌های سایبری نوع مدرن و خطرناک آن به شمار می‌رود. برخلاف حملات نظامی کشورهای خارجی حین جنگ‌های منظم که مشهود و قابل دید است، در این تهدید با دشمنی مواجه استیم که قابل دید نبوده و زمان حمله‌اش نیز مشخص نیست. هر لحظه احتمال حمله بر تأسیسات، بانک‌های اطلاعاتی، سیستم‌های حکومت‌داری، گدجت‌های شخصی افراد و مقامات عالی رتبه‌ی دولتی و افراد سرشناس وجود دارد. ما در جهانی زنده‌گی می‌کنیم که استفاده از انترنت و حضور در فضای مجازی به یک امر معمول و ضروری بدل شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟