بررسی بهترین مارک موبایل از ابعاد گوناگون

  • انتشار: ۱۹ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 76970

بدون شک هر کسی روزی با این سوال روبرو می شود که بهترین مارک موبایل چیست؟ برای پاسخ به این سوال می بایست ابتدا برای خود مشخص کنید که اولویت شما برای انتخاب یک گوشی موبایل چیست. یعنی شما بیشتر به کیفیت دوربین گوشی خود اهمیت می دهید یا کیفیت ساخت آن. به طور کلی باید گفت که هر شرکت سازنده موبایل تنها در برخی از ویژگی های محصولات خود نسبت به سایر شرکت ها برتری دارد. با این حال در این مقاله می خواهیم ببینیم که بهترین مارک موبایل چیست و با توجه به الویت هایی که داریم موبایل چه مارکی بخریم؟

بهترین مارک موبایل

شرکت های برتر تولید کننده موبایل

وقتی برای خرید موبایل به بازار مراجعه می کنید با مارک های مختلفی از موبایل روبرو می شود. شماری از این مارک ها دارای محصولاتی با کیفیت متوسط هستند و شماری دیگر از شرکت های برتر تولید کننده موبایل محسوب می شوند. سامسونگ، هواوی، اپل، شیائومی، سونی، ال جی، نوکیا و اچ تی سی از جمله بهترین مارک های موبایل در بازار موبایل ایران هستند.

بهترین مارک موبایل از نظر کیفیت ساخت

تمامی مارک هایی که در بالا نام بردیم از جمله برترین تولید کنندگان موبایل می باشند و محصولات آن ها از نظر کیفیت ساخت قابل قبول می باشد. این شرکت ها در چند سالی که در زمینه تولید و توسعه تلفن های همراه فعالیت می کنند اهمیت زیادی به کیفیت ساخت موبایل های خود می دهند. «میزان استحکام گوشی در برابر سقوط»، «طول عمر پورت های خروجی گوشی»، «کلیک پذیری دکمه های فیزیکی» و «مقاومت گوشی در برابر فشار سطحی» از جمله مواردی است که می بایست برای کیفیت ساخت موبایل مد نظر داشت. هر یک از مارک های برتر بازار موبایل ایران همانند سامسونگ، هواوی، اپل، شیائومی، ال جی، نوکیا و سونی کیفیت محصولات شان بالاست و نسبت به یکدیگر برتری قابل توجهی ندارند.

بهترین برند موبایل از نظر خدمات پس از فروش

بیشتر تولید کنندگان برتر موبایل در دنیا در ایران نیز دارای نمایندگی رسمی هستند. با این حال برای بررسی کیفیت خدمات پس از فروش می بایست به مواردی همچون «مدت زمان گارانتی»، «وجود پشتیبانی آنلاین برای حل مشکلات از راه دور»، «وجود متخصص برای حل مشکلات گوشی» و «تأمین قطعات از سوی شرکت» توجه کرد. با لحاظ کردن این موارد می توان گفت که به ترتیب شرکت های سامسونگ، هواوی، ال جی و شیائومی بهترین خدمات پس از فروش را دارند.

بهترین مارک موبایل از نظر شکل ظاهری

همه مارک های تولید کننده موبایل کوشش می کنند با طراحی های منحصر به فرد و متمایز از دیگر مارک ها نظر مشتریان را به خود جلب کنند. از همین روی شرکت های تولید کننده دست به تولید مدل های متنوع و متفاوتی برای سلیقه های مختلف می زنند. با این وجود هیچ شرکتی به تنهایی نمی تواند نظر تمامی مشتریان را از نظر زیبایی و شکل ظاهری انحصارا به خود جلب کند زیرا این موارد سلیقه ای است و هر شخصی سلیقه ای متفاوت در این باره دارد. پس ما نمی توانیم به شما بگوییم که بهترین مارک موبایل از نظر شکل ظاهری چیست، پاسخ این سوال را باید خودتان بدهید.

بهترین مارک موبایل از نظر کیفیت دوربین

یکی از مهمترین شاخص هایی که برای همه در خرید گوشی اهمیت دارد کیفیت دوربین آن است. اکثر گوشی های موبایل دارای یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی هستند. در حال حاضر تمامی شرکت های تولید کننده موبایل در تلاش برای بهینه‌سازی و تقویت دوربین محصولات خود می باشند. این بهینه‌سازی تنها به موبایل های پرچمدار ختم نمی شود بلکه مارک های خوب به دوربین موبایل های میان رده خود نیز توجه داشته اند. اگر بخواهیم بهترین مارک موبایل در زمینه کیفیت دوربین را شناسایی کنیم می بایست همه گوشی های میان رده و پرچم دار را در نظر داشته باشیم و فقط به بررسی پرچمداران اکتفا ننماییم. با این حال سامسونگ، اپل، ال جی، هواوی و شیائومی به ترتیب بهترین کیفیت را در زمینه دوربین دارند.

بهترین مارک موبایل از نظر کیفیت سخت ‌افزار

شرکت های تولید کننده موبایل از سخت‌افزارهایی با ویژگی های متفاوت برای تولید محصولات متنوع شان استفاده می کنند و بر همین مبنا از مشتری خود پول می گیرند. به عقیده فعالان بازار موبایل بهترین برندهای تولید موبایل از نظر مشخصات فنی به ترتیب نوکیا، ال جی، سامسونگ، اپل، هواوی و شیائومی هستند.

بهترین مارک موبایل از نظر کیفیت باتری

به طور قطع باتری موبایل از جمله موارد بسیار مهم در انتخاب گوشی های موبایل می باشد. اهمیت این موضوع تا جایی است که خیلی ها تنها به دلیل قدرت کم باتری، دست به تعویض موبایل خود می زنند و موبایلی با یک باتری قوی تر را جایگزین آن می کنند. باتری موبایل در میان تولید کنندگان نیز دغدغه ای جدی به حساب می آید. ویژگی های یک باتری خوب در مواردی همچون ظرفیت باتری، نوع باتری، سرعت شارژ شدن و مصرف کلی موبایل سنجیده می شود. بهترین مارک های موبایل از نظر کیفیت باتری به ترتیب هواوی، سامسونگ، وان پلاس ، شیائومی، الجی، نوکیا و اپل می باشند.

بهترین مارک موبایل از نظر کیفیت صدا

شرکت های تولید کننده موبایل رویه مایوس کننده ای را در زمینه ارتقاع کیفیت صدا در محصولات خود در پیش گرفته اند. در همین زمینه مارک های مختلف تنها دست به ارتقا و بهینه‌سازی کیفیت صدا در گوشی های پرچمدار خود نموده اند. تنها برخی از تولید کنندگان به کیفیت صدا در گوشی های میان رده و بالارده خود توجه نموده اند. در نتیجه اگر کیفیت صدای گوشی موبایل برای شما اهمیت دارد می بایست به دنبال موبایل های پرچمداری که از سیستم صوتی های استریو، کیفیت های خروجی بالا، صدای رسا و وجود تراشه ای مخصوص برای صدا برخوردار هستند، باشید. بهترین مارک های گوشی موبایل که در زمینه افزایش کیفیت صدا فعالیت می کنند به ترتیب ال جی، اچ تی سی، هواوی ، سامسونگ ، اپل، شیائومی ونوکیا هستند.