بهترین بازیکن یوونتوس کدام است؟ اسطوره های باشگاه یوونتوس را بشناسید

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 80025

باشگاه فوتبال یوونتوس یکی از قدیمی ترین و مشهورترین باشگاه های فوتبال جهان است. در این مقاله می خواهیم شما را با بهترین بازیکن یوونتوس آشنا کنیم. یوونتوس در سال ۱۸۹۷ به وسیله چند دانشجوی اهل تورین تاسیس شد و در سال ۱۹۲۳ به تملک خانواده آنیلی درآمد. این باشگاه یکی از پرافتخارترین باشگاه‌ های فوتبال ایتالیا و جهان محسوب می شود.

یوونتوس ۳۵ بار جام قهرمانی سری آ را به خانه برده است و ۱۳ مرتبه قهرمان جام حذفی ایتالیا و ۸ مرتبه قهرمان سوپر جام ایتالیا شده است. این باشگاه تا به حال ۹ بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافته و ۲ بار قهرمان این جام شده است.

بهترین بازیکن یونتوس

روبرتو بته گا (۱۹۸۳-۱۹۶۹)؛ پر سفیدِ بهترین بازیکن یوونتوس

بته گا مهاجمی پرکار بود که بیشتر دوران حرفه ای موفق خود را در باشگاه زادگاهش یعنی یوونتوس بدست آورد. جایی که در آن چندین عنوان قهرمانی کسب کرد و به دلیل قدرت، مهارت، توانایی گلزنی و خلاقیتی که داشت، خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان یوونتوس و ایتالیا در تاریخ ثبت کرد. وی که ملقب به پر سفید بود موفق شد در ۴۹۰ بازی برای یوونتوس ۱۸۰ گل بزند.

روبرتو باجو (۱۹۹۵-۱۹۹۰)؛

روبرتو باجوی افسانه ای که به «دم اسبی آسمانی» مشهور است علی رغم ناکامی در فینال جام جهانی ۱۹۹۴ افتخارات زیادی با یوونتوس بدست آورد. وی که یکی جزو بهترین بازیکن یوونتوس محسوب می شود، در سال ۱۹۹۳ جایگاه بهترین بازیکن سال فیفا را از آن خود کرد.

دینو زوف (۱۹۸۳-۱۹۷۲)؛ افسانه ای در لیست بهترین بازیکن یوونتوس

بدون هیچ تردیدی دینو زوف یکی در صدر لیست بهترین بازیکن یوونتوس و یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ فوتبال جهان است. وی دارای روحیه بسیار بالایی بود و سبک خاص خود را در دروازه بانی داشت. زوف طی ۱۱ سال حضور در بیانکونری موفق شد قهرمانی کوپا ایتالیا و جام یوفا را بدست آورد.

کلائودیو جنتیله (۱۹۸۴-۱۹۷۳)

امکان نداشت تا مهاجمی می توانست از سد جنتیله به آسانی عبور نماید. کلائودیو جنتیله نمونه بارز یک مدافع کلاسیک محسوب می شود. وی همراه با یوونتوس موفق شد ۶ جام اسکودتو، ۲ جام کوپا ایتالیا، یک جام یوفا و یک جام در جام اروپا را پیروز شود.

دیدیه دشان (۱۹۹۹-۱۹۹۴)

دشان مشهور به آچار فرانسوی «مارچلو لیپی» بود. وی موتور محرک خط هافبک باشگاه فوتبال یوونتوس بود. دشان مدتی نیز به عنوان سرمربی تیم فوتبال یوونتوس فعالیت داشته است. دشان بعد از سقوط یوونتوس به سِری ب هدایت پر افتخارترین تیم ایتالیا را بر عهده گرفت اما پیش از پایان فصل ۲۰۰۶–۲۰۰۷ این تیم را ترک گفت.

جان چارلز (۱۹۶۴-۱۹۵۷)

به گفته دوست و دشمن جان چارلز در خارج از مستطیل سبز شخصی محجوب و آرام بود درحالی که در داخل زمین به شدت قوی و خطرناک بود. وی موقعیت های گل بسیار زیادی را برای هم تیمی هایش خلق کرد. چارلز با به ثمر رساند ۱۰۸ گل در ۱۵۳ بازی کمک بسیار زیادی به یوونتوس در فتح ۳ اسکودتو کرد.

پاول ندود (۲۰۰۹-۲۰۰۱) پسر مو طلایی و بهترین بازیکن یوونتوس

پاول ندود یا «پسرک موطلایی تورین» به راستی بهترین بازیکن یوونتوس محسوب می شود. وی بهترین دوران فوتبالی خود را در یوونتوس تجربه نمود و در سال ۲۰۰۳ موفق شد توپ طلا را از آن خود کند. وی در سال ۲۰۰۹ از فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد. ندود یک فوتبالیست صاحب سبک در کلاس جهانی بود. به عقیده بسیاری ندود در شمار فوق ستاره های تاریخ فوتبال جهان همچون پله و ماردونا قرار دارد. هنرنمایی ندود در مستطیل سبز همه گان را محصور خود می کرد.

گائتانو شیره‌آ (۱۹۸۸-۱۹۷۴)

شیره‌آ در طی دوران حرفه‌ ای خود چه در باشگاه یوونتوس و چه در تیم ملی ایتالیا هرگز کارت قرمز نگرفت و از زمین اخراج نشد. این امر یک رکورد ابدی برای یک مدافع حرفه ای فوتبال در طول تاریخ می باشد. وی برای هواداران یوونتوس و حتی هواداران تیم های رقیب بسیار قابل احترام بود. هواداران یوونتوس وی را همانند یک بت می پرستند. وی در سن ۳۷ سالگی و در کمال ناباوری طی یک سانحه رانندگی درگذشت و ایتالیا را در یک شوک بزرگ فرو برد.

جامپیرو بونیپرتی (۱۹۶۱-۱۹۴۵)

جامپیرو بونیپرتی به راستی یک قهرمان بود. وی در طول عمر خود همواره عضوی از خانواده بزرگ یوونتوس بوده است، چه در جایگاه بازیکن و چه در جایگاه مربی. حتی نوه او نیز در یوونتوس عضویت داشت. بونیپرتی تا سال ۲۰۰۶ رکورد دار گلزنی باشگاه یوونتوس بود که الساندرو دلپیرو این رکورد را شکست.

عمر سیووری (۱۹۶۵-۱۹۵۷)

به عقیده بسیاری از کارشناسان فوتبالی سیووری یک پدیده نادر در مستطیل سبز محسوب می شد. شماری زیادی از فوتبال دوستان سبک بازی سیوری را بی باکانه و درخشان خواندند. سبک بازی سیووری و مهارت وی در دریبل مدافعان حریف وی را از دیگران متمایز کرده است. هنر اصلی سیووری، عبور ددن توپ از میان دو پای حریف و پشت سر گذاشتن مدافع پیش رو، از مقابل خود بود. با وجود این که سیووری فوتبالیسنی چپ پا بود، ولی اکثر گل‌ های خود را با استفاده از پای راست و همچنین سر، در دروازه حریف کاشته است.

میشل پلاتینی (۱۹۸۷-۱۹۸۲)؛ یک فرانسوی بهترین بازیکن یوونتوس

این بازی ساز فوق ستاره فرانسوی چیزی در حدود ۵ سال را در باشگاه فوتبال یوونتوس گذراند. به عقیده بسیاری سبک بازی پلاتینی خارق العاده بود و به تیم روحیه بسیار زیادی می داد. پلاتینی برای سه بار موفق شد توپ طلا را از آن خود کند.

جانلوئیجی بوفون (۲۰۱۸–۲۰۰۱ و ۲۰۱۹-اکنون)

به نظر بسیاری از هوادارن یوونتوس و همچنین کارشناسان فوتبالی، «جی جی بوفون» بهترین دروازه‌ بان تاریخ فوتبال جهان است.

زین الدین زیدان (۲۰۰۱-۱۹۹۶)

زین الدین زیدان فرانسوی تاثیری بی نظیر را طی ۵ سال حضور در بیانکونری بر این باشگاه گذاشت. وی نام خود را در تاریخ فوتبال جهان به ابدیت گره زد. زیدان در سال ۲۰۰۱ در گران ترین نقل و انتقالی که تا آن زمان صورت گرفته بود با مبلغ ۷۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست.

الساندرو دلپیرو (۲۰۱۲-۱۹۹۳)؛ ستاره بهترین بازیکن یوونتوس

الساندرو دلپیرو بدون شک یکی از بهترین شماره ده ها در جهان فوتبال محسوب می شود. دلپیرو تمامی افتخاراتی که ممکن است یک فوتبالیست کسب کند را با یوونتوس بدست آورد. وی برای ۱۹ فصل خاطره انگیز برای سیاه وسفید پوشان یووه به میدان رفت. دلپیرو دارای رکورد بیشترین بازی با ۷۰۵ بازی و بیشترین گل زده یوونتوس با ۲۹۰ گل می باشد.