بهترین بازیکنان و اسطوره های باشگاه چلسی بهتر بشناسید

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79732

بهترین بازیکنان چلسی و دیگر تیم های مطرح فوتبال جهان آن هم در دنیایی که فوتبال به پول آغشته شده و بازیکنان به راحتی سر از هرجایی که پول بیشتر به آنها پرداخت می کند سر در می آورند، شاید موضوعی بیهوده باشد. در این میان اما هستند بازیکنانی که در دوران حرفه ای فوتبالی خود چنان درخشیدند و به پیراهن تیم شان تعصب ورزیدند که برای همیشه در دل هواداران تیم و حتی مردم جهان جاودانه شدند.

بهترین بازیکنان چلسی

قبل از پرداختن به معرفی بهترین بازیکنان چلسی بهتر است با این تیم انگلیسی کمی آشنا شویم. باشگاه فوتبال چلسی در سال ۱۹۰۵ در غرب لندن تأسیس شد. این تیم لیگ برتری انگلیس همواره در رده های بالای فوتبال انگلیس و اروپا حضور داشته و از بدو تأسیس تاکنون افتخارات زیادی را به ویترین خود اضافه کرده است. تیم فوتبال آبی پوش چلسی « شش دوره قهرمانی لیگ برتر انگلیس، هفت قهرمانی جام حذفی انگلیس و پنج قهرمانی در جام اتحادیه فوتبال انگلستان» را در کارنامه خود دارد. «دو قهرمانی در جام در جام اروپا، یک قهرمانی در سوپر جام اروپا، یک قهرمانی در لیگ قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۲ و یک قهرمانی در لیگ اروپا» نیز در ویترین افتخارات باشگاه چلسی به چشم می خورد.

بهترین بازیکنان چلسی

فرانک لمپارد

  یکی از بهترین بازیکنان چلسی که اینک سرمربی گری این تیم آبی پوش لندنی را به عهده دارد فرانک لمپارد است. لمپارد ۴۱ ساله که در سال ۲۰۱۷ کفش هایش را آویخت با قراردادی ۳ ساله سرمربی تیمی شد که در روزگار جوانی و دوران حرفه ای فوتبالش در آن خوش درخشید و به افتخارات زیادی دست یافت. لمپارد در طول سیزده فصلی که در چلسی بازی کرد موفق شد ۲۱۱ گل در مجموع به ثمر برساند. وی طی سالهای بازیگری اش در تیم چلسی موفق شد ۳ بار قهرمانی لیگ برتر انگلیس، یک بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۴ قهرمانی جام حذفی انگلیس، ۲ قهرمانی جام اتحادیه اروپا و ۱ قهرمان لیگ اروپا را به دست آورد.

اینکه فرانک لمپارد درلیست بهترین بازیکنان چلسی قرار گرفته بی دلیل نیست. لمپارد در اصل یک هافک بود اما مانند فورواردها عمل می کرد. لمپارد در بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ برای چلسی بازی کرد، در ۴۲۹ بازی که به میدان رفت موفق شد ۱۴۷ گل به ثمر برساند. لمپارد ۱۳ فصل برای چلسی بازی کرد بعد به فوتبال امریکا رفت اما دوباره به لیگ جزیره برگشت و در تیم منچستر سیتی بازی کرد.

جان فرانکو زولا، در صدر بهترین بازیکنان چلسی

در لیست بهترین بازیکنان چلسی بدون شک نام جان فرانکو زولا می تواند در صدر قرار گیرد. زولا در سال ۱۹۶۶ میلادی در ایتالیا به دنیا آمد.  جان فرانکو زولا در تیم های ناپولی و پارما نیز بازی کرد اما اوج بازی گری وی به باشگاه انگلیسی چلسی بر می گردد. زولا به اعتقاد کارشناسان ورزش بهترین بازیکن تاریخ باشگاه چلسی به شمار می رود. زولا ۱۲ فصل در لیگ برتر انگلستان حضور داشت و در ۵ فصل لقب بهترین بازیکن لیگ جزیره را به دست آورد.

همان طور که گفته شد نام جان فرانکو زولا در لیست بهترین بازیکنان چلسی تا ابد خواهد درخشید. زولا در نوامبر سال ۱۹۹۶ با قراردادی به ارزش  چهار و نیم میلیون یورو به تیم چلسی پیوست. در آن زمان زولا یکی از بازیکنان رود گولیت مربی وقت چلسی به شمار می رفت. زولا در اولین فصل حضورش در چلسی خوش درخشید گل های زیادی به ثمر رساند. آخرین فصل حضور جان فرانکو زولا در چلسی هم به فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ بر می گردد. زولا در این فصل شانزده گل  به ثمر رساند و عنوان بهترین بازیکن فصل چلسی را به دست  آورد و به راهیابی چلسی به مرحله حذفی  لیگ قهرمانان اروپا کمک شایانی کرد.

آرین روبن

آرین روبن نیز در لیست بهترین بازیکنان باشگاه متمول چلسی قرار دارد. روبن با قراردادی به ارزش ۱۸ میلیون یورو توسط رومان آبروموویچ، مالک ثروتمند چلسی، به این تیم لندنی آورده شد. آبروموویچ روبن را از تیم پی اس وی هلند به چلسی آورد. روبن علی رغم برخی مصدومیت ها سرانجام جای خود را در چلسی تحکیم کرد و بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ شد.

اشلی کول

نام اشلی کول را هم نباید در لیست بهترین بازیکنان چلسی فراموش کرد. مورینیو معروف به آقای خاص در زمان مربی گری اش  در چلسی اشلی کول را از ارسنال به لندن آورد اشلی کول در هشت سال حضورش در چلسی به بهترین دفاع چپ جهان بدل شد.

سسک فابرگاس

سسک فابرگاس هم از بهترین بازیکنان باشگاه لندنی چلسی به شمار می رود. فابرگاس با رد پیشنهاد باشگاه آرسنال به چلسی پیوست و موفق شد در همان فصل اول قابلیت های خود را به نمایش بگذارد.     

پیتر چک

پیتر چک، دروازه بانی که مجبور شد سال های زیادی از دوران بازی گری اش را  با پوشیدن یک کلاه مشکی طبی سپری کند نیز از بهترین بازیکنان چلسی به شمار می رود. کلودیو رانیری مسئول خرید چلسی پیتر چک را به این باشگاه لندنی آورد. رقابت آن روزهای پیتر چک با دیوید سیمن آرسنال و پیتر اشمایکل منچستر یونایتد را همه هواداران فوتبال که اینک سنی از آنها گذشته به خاطر دارند. پیتر چک در ۱۱ سال حضور خود در چلسی بارها با کلین شیت های خود دروازه چلسی را نجات داد و چلسی را به قهرمانی های زیادی رساند.

دیدیه دروگبا

از میان بهترین بازیکنان چلسی شاید دیدیه دروگبا نام تازه تری باشد. دروگبا در هشت سال حضور خود در چلسی توانست ۱۰۰ گل به ثمر برساند و خود را به یکی از اسطوره های این تیم لندنی تبدیل کند. معروف ترین گل دروگبا همان گل تساوی بخش وی در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود. دروگبا در حفظ توپ، بازی هوایی و گلزنی مشهور بود.  

باشگاه چلسی که در طول تاریخ حیات خود افتخارات زیادی کسب کرده باید بیش از همه مدیون بهترین بازیکنان خود باشد. بهترین بازیکنان چلسی که اکنون به اسطوره های این تیم تبدیل شده اند.