بهترین بازیکنان و اسطوره های رئال کدامند؟

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79801

بهترین بازیکنان رئال، موضوعی است که به انتخاب خوب از میان خوب ها بر می گردد و این کار آسانی نیست. به تاریخ این باشگاه که نگاه کنید نام ستارگانی را می بینید که یکی از دیگری بهتر بوده است و هریک به سهم خود در رنگین تر شدن ویترین افتخارات این باشگاه متمول اسپانیایی نقش به سزای خود را ایفا کرده اند.

با ما دراطلس پلاس همراه شوید تا به رسم لنگ ملخ تحفه سلیمان با برخی از بهترین بازیکنان رئال آشنا گردید.

معرفی باشگاه رئال مادرید

بهترین بازیکنان رئال بدون شناخت باشگاه رئال ممکن نیست. پس بهتر است با این باشگاه پر ستاره اسپانیایی که در اقسا نقاط دنیا طرفداران پر و پا قرص خود را دارد آشنا شویم. از تاریخ تأسیس باشگاه رئال در سال ۱۹۰۲ میلادی تاکنون نزدیک به ۱۱۶ سال می گذرد.

بهترین بازیکنان رئال

این باشگاه حرفه ای در مادرید پایتخت اسپانیا قرار دارد. براساس اعلام فیفا باشگاه رئال مادرید نه تنها موفق ترین تیم فوتبال در کشور اسپانیاست که در تاریخ فوتبال اروپا نیز ید بیضاء دارد. فیفا تیم فوتبال رئال مادرید را بهترین تیم سده بیست میلادی می داند. «۳۳ بار قهرمانی در لایگای اسپانیا، ۱۹ بار قهرمانی در کوپا دل ری(جام حذفی اسپانیا)، ۴ قهرمانی در جام باشگاه های جهان، ۱۰ قهرمانی در سوپر کاپ اسپانیا، ۱۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۳ جام یوفا و ۴ سوپر کاپ» رئال را به رویایی ترین تیم جهان مبدل کرده که لقب کهکشانی ها واقعا برازنده آنهاست.

بهترین بازیکنان رئال

پس از آشنایی با باشگاه رئال اینک به معرفی برخی از بهترین بازیکنان رئال می پردازیم؛

ایکر کاسیاس در صدر بهترین بازکنان رئال

نام ایکر کاسیاس به عنوان یکی از بهترین بازیکنان رئال از آنجایی مهم است که قبل از حضور ستاره ای چون کریستیانو رونالدو، در باشگاه رئال مادرید حضور داشت. کاسیاس را اسطوره دوران مدرن رئال مادرید در درون دروازه می دانند. وی برای باشگاه یک نماد به حساب می آید چون با پیراهن این تیم به افتخارات زیادی دست یافته است. ایکر کاسیاس با رئال مادرید ۱۹ جام را به دست آورده است. ایکر کاسیاس که سالها بازوبند کاپیتانی رئال را بر بازو می بست بدون شک بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال اسپانیا و جهان می باشد.

رائول گونزالس

بهترین بازیکنان رئال بدون گونزالس ناقص است این مهاجم اسطوره ای باشگاه رئال شانزده سال با پیراهن این تیم به میدان رفت و توانست شانزده جام را با رئال کسب کند. رائول با بازی در رئال مادرید توانست سه قهرمانی در لیگ قهرمای اروپا و شش قهرمانی در رقابت های لیگای اسپانیا را به دست آورد و به یکی از بهترین فورواردهای جهان تبدیل شود.

فرناندو هیرو درخشان در لیست بهترین بازیکنان رئال

فرناندو هیرو نیز از بهترین بازیکنان رئال به حساب می آید. فرناندو هیرو به عنوان یک مدافع قرص و محکم سالها بازوبند کاپیتانی رئال را بر بازو بست. کسب سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نام فرناندو هیرو را از دیگر بازیکنان برتر رئال متمایز می سازد. اگرچه هیرو یک مدافع بلند قامت و قابل اعتماد برای رئال در خط دفاعی بود اما علاقه زیادی به شرکت در  کارهای هجومی داشت و همین خصلت سبب شد بتواند ۱۲۷ گل با پیراهن رئال در چهارده سال حضور خود در این تیم به ثمر برساند.

سرخیو راموس

این مدافع حال حاضر باشگاه رئال مادرید هنوز هم جزء یکی از بهترین بازیکنان رئال می باشد. راموس هم مدافع خوبی ست و هم گلزن خوبی. گل سال قبل راموس در مقابل اتلتیکو مادرید در فینال لیگ قهرمان اروپا دهمین قهرمانی را برای رئال به ارمغان آورد. سرخیو راموس تنها بیست و هشت سال سن دارد و می تواند چند سال دیگر برای رئال به میدان برود. راموس ده سال است که با پیراهن رئال بازی می کند و در این مدت توانسته ۱۰ جام به دست آورد. سرخیو راموس حال حاضر رئال را با فرناندو هیرو مقایسه می کنند چون هر دو مدافع هستند اما در گلزنی نیز موفق ظاهر می شوند.

زین الدین زیدان، طلایه دار بهترین بازیکنان رئال

زین الدین زیدان، مربی حال حاضر رئال مادرید هم در لیست بهترین بازیکنان رئال و یکی از اسطوره های فراموش نشدنی این باشگاه قرار دارد. زیدان ۵ سال در رئال مادرید بازی کرد و توانست افتخارات زیادی با این تیم در لیگ اسپانیا و قهرمانان اروپا به دست آورد. گلی که زیدان در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۲ به ثمر رساند هیچگاه از خاطر علاقه مندان به فوتبال نمی رود. این بازیکن الاجزایری الاصل فرانسوی باشگاه رئال مادرید در عرصه مربیگری در این باشگاه هم موفق عمل کرده است. زین الدین زیدان در ۵  سال حضورش در رئال مادرید شش جام را به دست آورد. افتخاراتی که زیدان در پست سرمربی رئال به دست آورده به مراتب بیشتر از افتخاراتی است که وی در سالهای بازی در رئال کسب کرده است. زیدان در دوران مربی  گری اش در رئال نه جام از سیزده جام ممکن را به دست آورده است. رئال با زیدان توانست از عنوان قهرمانی اش در لیگ قهرمانان اروپا دفاع کند.

کریستیانو رونالدو، پرجم دار روحیه و اعتماد در بین بهترین بازیکنان رئال

کریستیانو رونالدو نه تنها در لیست بهترین بازیکنان رئال قرار دارد که با بازی های خوب خود در این تیم توانست به اسطوره دوست داشتنی قوهای سپید مبدل شود. این بازیکن پرتغالی از تیم منچستر یونایتد به رئال پیوست. رونالدو سه توپ طلای اروپا را در ویترین خود دارد و هم اکنون یکی از بهترین بازیکنان جهان به شمار می رود. رونالدو برترین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید می باشد.

روبرتو کارلوس

بی انصافی ست اگر نام روبرتو کارلوس بازیکن برزیلی باشگاه رئال را در لیست بهترین بازیکنان رئال نادیده بگیریم. شوت های سرکش و قوی کارلوس هنوز در اذهان هواداران فوتبال باقی است. کارلوس ده سال در پست مدافع چپ برای رئال به میدان رفت و توانست علاوه بر چندین قهرمانی در لیگ  اسپانیا ۳ قهرمانی لیگ قهرمان اروپا را نیز به دست آورد.

به هرصورت بیان افتخارات و ذکر بهترین بازیکنان رئال به وقت و فضای بیشتری نیاز دارد و در این مقال نمی گنجد. قوهای سپید آنقدر افتخارات و اسطوره دارد که می توان کتاب ها در مورد زندگی حرفه ای آنها نوشت.