بهترین بازیکنان و اسطوره های باشگاه بارسلونا در طول تاریخ

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79738

اگر هوادار بارسلونا هستید و یا به فوتبال اروپا علاقه دارید در این مقاله جذاب با اطلس پلاس همراه باشید زیرا می خواهیم بهترین بازیکنان بارسلونا را به شما معرفی کنیم. بدون هیچ شک و تردیدی بارسلونا یکی از بهترین تیم های باشگاهی تاریخ فوتبال محسوب می شود. در این تیم مشهور اسپانیایی که میلیون ها هوادار در سراسر دنیا دارد بازیکنان بسیار شاخصی پا به توپ زده اند. اگر بخواهیم بهترین بازیکنان بارسلونا را معرفی کنیم مطمئنا لیست بلندبالایی خواهیم داشت، به همین سبب تنها چند مورد از بهترین بازیکنان بارسلونا را معرفی می نماییم.

بهترین بازیکنان بارسلونا

ویکتور والدز؛ یک دروازه بان در میان بهترین بازیکنان بارسلونا

درحالی که بارسلونا یکی از قدرتمندترین و موفق ترین باشگاه های فوتبال دنیا محسوب می شود ولی این تیم محبوب هیچوقت دروازبان اسطوره ای نداشته است. به جرات می شود گفت که تیم بارسلونا در تمامی پست های خود چند بازیکن طراز اول جهانی داشته است ولی همیشه از داشتن یک دروازه بان فوق ستاره محروم بوده است. با این حال «ویکتور والدز» بهترین کارنامه را در لالیگا و همچنین لیگ قهرمانان اروپا برای کاتالانی‌ ها داشته است.

والدز در نخستین سال های حضور خود در بارسا موفق نشد بازی های رضایت بخشی را به نمایش بگذارد ولی اندک اندک بهتر و بهتر شد، تا جایی که موفق گردید ۳ بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با آبی – اناری های کاتالونیا تجربه کند. بارسلونا در کل ۵ بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است که والدز در ۳ قهرمانی آن سهیم بوده و همین موضوع موجب شده است تا وی کارنامه نسبتا بهتری نسبت به زوبی زارتا داشته باشد و در میان لیست بهترین بازیکنان بارسلونا قرار گیرد.

مایکل لادروپ

سال هاست که از خداحافظی مایکل لادروپ دانمارکی از بارسا می گذرد اما این امر هیچگاه موجب فراموش شدن وی نمی شود. بدون شک وی یکی از بهترین بازیکنان بارسلونا محسوب می شود. لادروپ یک از پایه های تیم به یادماندنی یوهان کرایف بود که از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ برای کاتالانی‌ ها بازی کرد و برای یک بار نیز همراه با بارسلونا به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت. به عقیده شماری از کارشناسان فوتبالی مایکل لادروپ با استعدادترین بازیکنی محسوب می شود که فوتبال دانمارک داشته است. وی یک هافبک در کلاس جهانی بود که قادر بود با هر دو پای خود بازی کند.

یوهان کرایف؛ هلندی محبوب در میان بهترین بازیکنان بارسلونا

تقریبا تمامی هوادارن قدیمی بارسلونا بر این نظرند که یوهان کرایف یکی از محبوب ترین و بهترین بازیکنان بارسلونا است. وی پیش از آن که به تیم بارسا بپیوندد کاپیتان تیم آژاکس آمستردام بود و بازی های بسیار به یادماندنی را از خود به نمایش گذاشت. ممکن است بسیاری از مردم نداند اما کرایف در دوره ای که بازی می کرد جنجال های زیادی بر پا نمود اما هنگامی که پا به دنیای مربیگری گذاشت، چاره ای جز آرام گرفتن نداشت. کرایف از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۸ برای کاتالانی‌ ها بازی کرد. وی فوق العاده شجاع بود و اعتماد به نفس بالایی داشت. کرایف نیز همانند لادروپ از بهترین بازیکنان خارجی بارسایی ها محسوب می شود و از جمله ستاره هایی است که موجب شخصیت پیدا کردن بارسلونا شد.

رونالدینیو

رونالدینیو به عنوان یکی از فوق ستاره های تیم ملی برزیل در شرایطی به بارسا پیوست که این تیم در وضعیت بسیار بد و نابسامانی قرار داشت. با این حال این ستاره محبوب و دوست داشتنی موفق شد بارسلونا را به تنهایی از بحران خارج کند و به بهترین تیم فوتبال باشگاهی جهان و اروپا مبدل نماید. این اسطوره کاتالانی‌ ها از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ برای بارسا بازی کرد و خوش درخشید. در آن دوره «فرانک رایکارد» افسانه ای مربی گری تیم بارسلونا را برعهده داشت و این ستاره برزیلی به مهمترین بازیکن بارسلونا تبدیل گردید.

رونالدینیو نقش بسیار مهمی در اعتلای تیم بارسلونا در ابتدای قرن بیست و یکم داشت تا جایی که در آن زمان هیچ‌ بازیکنی نمی توانست حریف او باشد. رونالدینیو از تکنیک فوق العاده بالایی برخوردار بود و با به قول معروف با توپ در مستطیل سبز جادو می کرد و تماشاچیان را محصور بازی تماشایی خود می کرد. رونالدینیو در قهرمانی بارسا در فصل ۲۰۰۶-۵ نقش ویژه ای داشت با این حال مربی بعدی بارسلونا یعنی گواردیولا اعتقاد چندانی به وی نداشت و همین امر نیز موجب گردید تا این جادوگر برزیلی کاتالونیا را به مقصد میلان ترک نماید.

لیونل مسی؛ ستاره بهترین بازیکنان بارسلونا

لیست بهترین بازیکنان بارسلونا بدون شک بدون حضور بازیکن افسانه ای این تیم ناقص خواهد بود. بازیکنی افسانه ای که یک تنه بارسلونا را به اوج رساند. بله، سخن گفتن از بارسلونا بدون اشاره به لیونل مسی بیهوده خواهد بود. این فوق ستاره تیم ملی آرژانتین از سال ۲۰۰۴ میلادی تا به اکنون برای کاتالانی ها توپ می زند و موفق شده است تا تمامی رکوردهای ممکن فوتبالی را جابجا کند.

مسی با بازی های فوق العاده ای که از خود به نمایش گذاشت موفق شد در سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ توپ طلای فیفا و در سال ۲۰۱۹ جایزه بهترین بازیکن مرد فیفا را به دست آورد. این ها تنها گوشه کوچکی از موفقیت های بزرگ این بازیکن طلایی بارسلونا محسوب می شود. سخن گفتن از موفقیت های مسی در بارسلونا خود مقاله مفصل دیگری را می طلبد.

به جرات می توان گفت که بهترین بازیکن تاریخ باشگاه فوتبال بارسلونا لیونل مسی می باشد. آبی و اناری های کاتالونیا در هیچ دوره ای فوتبالیستی مثل او نداشته اند. البته شماری از کارشناسان فوتبال نیز بر این نظرند که مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان محسوب می شود و درجایگاهی بالاتر از پله و مارادونا و روماریو قرار دارد. لیونل مسی موفق شده است برای چهار بار بارسلونا را در لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا به قهرمانی برساند.

البته بازیکنان دیگری همانند دیگو مارادونا، ریوالدو، رونالد کومان، گواردیولا، روماریو، رونالدو، لاسلو کوبالا، لوییس سوارز میرامونتس، ساویولا و ساموئل اتوئو نیز به طور قطع در شمار بهترین بازیکنان بارسلونا به شمار می آیند.